Gå til innhold

Flere med sutrete babyer for tiden? Snart 6 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Syns snuppa er utrolig sutrete for tiden og ekstremt utålmodig. Hører den misfornøyde sutringen dagen lang nå og lurer på hva det er som skjer, hun er kun litt småfornøyd inn i mellom og krever myyyye oppmerksomhet. Før har hun alltid vært selvstendig og fornøyd med å være med mor rundt omkring i huset og leke på gulvet. Men nå........:(

Og nei ingen tenner i sikte:) Prøver også å strekke tålmodigheten hennes med ikke å ta henne opp med en gang.

Er dette en fase eller? Noen andre som har/har hatt det slik? Syns å ha lest en plass at det er noe rundt 6 mnd som skjer.......

Nå er hun stille, ser på mikkes klubbhus med storebror, men kan ikke ha på den dagen lang heller selv om det frister inn i mellom:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem, men bare når han ligger aleine på golvet. Før kunne han ligge å tuste en stund. Nå sutrer han helt til jeg tar han opp igjen. Lurer litt på om han begynner å skjønne hvordan ting fungerer og at det er gøyere å bli stelt med på sofaen. Jeg hadde en gang en plan om at han ikke skulle bli så veldig bortskjemt... Snart 6 måneder her og.

Skrevet

Jenta mi var sånn, en liten stund før hun ble 6 mnd, her var det to små søte tenner som gjorde det! Men det kan seff være andre grunner også..

Skrevet

ja slik har vi hatt det en stund også...

er 6 mnd nå, og nå er det mye som skjer... og det er ganske frustrerende som mor og ikke helt skjønne hva som skjer... :(

Har trodd at tennene har vært rett rundt hjørnet i 2 mnd nå, men det virker altså ikke slik. De siste gangene vi har vært borte har han skreket fra vi kom til vi dro.... Og når han skriker blir han varm, og klarer ikke roe seg igjen. Dette skjer lltid når det er mange mennesker samlet på et sted. Er det vanlig? Skjønner jo at det blir mange og forholde seg til og mange inntrykk, men han er nesten krakilsk. Også er han smørblid når vi kommer hjem til oss selv.. Merkelige greier.

Og i dag merket jeg at separasjonsangsten begynner å komme. Var hos manuellterapeut idag, og når han kom i armene hans ble det hylskrik. Ble fornøyd igjen når han kom tilbake til meg. Når manuellterapeuten snakket til han ble det hylskrik igjen, så på meg så var det ok.. og slik fortsatt det.

Vel... ikke helt svar på innlegget ditt, men mer status hvordan det er her om dagen :) Sorry... :P

Skrevet

De kan ofte bli sånn før de klarer å bevege seg rundt, de blir frustrerte rett og slett. Mens når de klarer å åle seg eller krabber blir de som regel fornøyde.

Skrevet

Tror at dette er en fase. Min datter var også slik da hun var litt før 6 mnd gammel. Men etter 6 mnd gammel, er hun bli og leker gjerne alene på gulven lenge.... :-)

Ta ting med ro, det går over.....

Skrevet

Hei!

Min gutt er straks 5 måneder og jeg kjenner meg igjen i innleggene over. Det virker faktisk som om han blir ekstra frustrert av å få tilbud om diverse leker som er ment for denne aldersgruppen. Han blir sint når han ikke får til å gjøre det han vil med dem (hva nå enn det er). Jeg bærer han npkså mye i bæresjal for tiden. Har bært han siden han var va 3-4 uker i sjal på magen, men har nå gått over til å bære på ryggen. Han liker seg godt der og får være med på det som skjer. Tenker også at han sikkert blir flik´nk til å gjøre husarbeid når han får det inn med morsmelka så og si.... På den måten får han også den korte blunden på formiddagen og ettermiddagen. "Langluren" i 12-tida foregår fortsatt ute på tur i vogna.

Det skjer mye utvikling for tiden. Jeg synes han blir mer... hva skal jeg si... menneske, for hver dag som går.

Skrevet

Apropos sjal, jeg har flere venner som også bærer. Det er kjekt å bruke både sjal, manduca, mei tai og andre redskaper som finnes på markedet. Anbefales! Da får jeg armene fri og han får masse nærhet og blir generelt mindre sutrete. Deilig.

Skrevet

Ja jeg kjenner meg igjen her. Han sutrer ikke heller akkurat, men lager misfornøyd-lyder ("durer"). Mest når han leker alene på leketeppet. Dytter inn en smokk, men det hjelper bare 5 min max. Tror som en av dere over her skriver, at det er frustrasjon. Mini har nemlig masse initiativ og er SVÆRT aktiv (armer og bein går i ett japp!), men han kommer seg ikke fremover. Rumpa i været, og løfter seg snart så høyt på strake armer at det ser ut som push-ups. Åler seg masse rundt på teppet, snur seg fra rygg til mage begge veier, men ikke fra mage til rygg. Tror noe av frustrasjonen også kommer av at det er tungt å ligge på magen så lenge i strekk. Legger jeg ham på rygg tar det 3 sek, og han er over på magen igjen, og ulyden begynner. Har valgt å lukke ørene litt for det. Tar han bare opp når lyden eskalerer til sutring. Håper på bedring når han kan krabbe, men da blir det mer for meg å passe på!

Skrevet

Er gøy å høre at dette er noe som går igjen og ikke minst at det går over. Blir litt oppgitt når han snur seg rundt etter 3 sek som du sier, bare for å klage over å måtte ligge slik. Skjønne babyene våre:)

Skrevet

Har en jente som blir 6 mnd om noen dager og det er akkurat som om noen av dere skrev om henne :)

Håper det snart går over. Prøvd med babybjørn, men det er stas i 10 min, så er ikke det morsomt heller. Tungt er det også.

Jenta vår var forresten en drøm inntil for 2 uker siden. Tror hun er frustrert. Og sliten i nakken over å ligge på magen hele tiden,- snur seg heller ikke fra mage til rygg selv ennå.

Kanskje tann? Var litt rød på ene kinnet i går...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...