Gå til innhold

Bf krever "erstatning" for samværshelg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt kunne ikke reise til bf sist helg da han var syk med omgangssyke (oppkast og diare) og vi bor ganske langt fra hverandre. Nå krever han førstkommende helg som kompensasjon. Er det vanlig? Synes ikke selv det er riktig at etter en slik slitsom helg jeg ikke kan kose meg med barnet i min helg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, reglene er vel slik at er barnet sykt, og for sykt til samvær, så hopper en bare over det. Det skal ikke "erstattes" på noen måte. Det er beste for barnet som gjelder, og er barnet sykt så er det beste å slippe reisen. Ville han hatt barnet da det var sykt, eller bedt deg sende et så sykt barn avgårde?

Skrevet

Jeg var redd for at han ville insistere på samvær selv om barnet var sykt. Han har truet med det før. Denne gangen var han enig i at det ikke var lurt at barnet reiste. Jeg gikk fikk legeerklæring i alle tilfeller fordi bf lager bråk på alle bauer og kanter. Jeg kan ikke forstå at vi skal "bytte" helg fordi barnet var sykt i hans helg.

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor du ikke kan sende ungen til bf helgen etter... Ikke rart det er så mye uenigheter mellom mor og far etter samlivsbrudd når noen er så lite samarbeidsvillige.

Her får bf ha barnet helgen etter hvis barnet er sykt og eller det er noe annet som kommer i veien. Vi bytter gjerne helg hvis det er noe som kommer opp, begge veier. Som hun ene her svarte, det skal være til barnets beste. Er nok ikke riktig å "farte" rundt når en er syk, men det går jo også ut over barnet om han/henne må vente ekstra lenge for å få være sammen med pappaen fordi hun/han var syk.

Skjønner godt at bf blir oppgitt og sier at han skal ha kompensasjon for tap av samværshelg (selv om jeg syntes det er latterlig i seg selv) når moren er så lite samarbeidsvillig.

Barnet er ingen eiendel hverken for den ene eller den andre. Tenk på barnets beste og da er det vel ikke akkurat optimalt å "krangle"/være uenige om "fille ting"...

Skrevet

Og hvorfor kan ikke du være grei mot barnet ditt som ikke får sett faren sin på lenge? Eller med far som ikke får sett sønnen sin på lenge?

Og nei, mor er viktigst, eller??

Skrevet

Hvorfor kan ikke barnefaren få ha han nå da? Barnet har jo krav på å få se pappan å og pappan savner sikkert barnet sitt?

Skrevet

Hvem går dette mest utover?

Barnet, deg eller far??

Vær glad du har en pappa som stiller opp, ikke alle fedre her inne som gjør det:-)

Skrevet

"Jeg kan ikke forstå at vi skal "bytte" helg fordi barnet var sykt i hans helg." Hvorfor forstår du ikke det? Barnet var jo hos DEG i HANS helg, altså har han mistet helgen sin, og du har fått en helg ekstra med barnet. Ikke rart at han vil ha ungen nå, selv om grunnen til at du hadde den var at den var syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...