Gå til innhold

Siver jeg fostervann? Ble usikker nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom ut av dusjen og måtte litt på do. Har ikke tidligere hatt problem med å holde igjen, men plutselig ble det litt litt for bløtt på gulvet. Bare en liten skvett. Hadde også en del nedpress i samme slengen og etterpå, men det har jeg hatt de siste 3 ukene også. Tissa da jeg gikk på do og har nå truseinnlegg på meg...

Jeg har en del utflod fra før og hvordan kan jeg evt skille dette med fostervann? Noen som vet??

Sorry for detaljer, men men....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lakk fostervann i flere timer før vannet gikk skikkelig med førstemann og kan bare fortelle hvordan det var..

Jeg var på do og tisset, tisset meg ferdig og tørket meg, og tørket meg igjen, og igjen og igjen.. hver gang ble papiret vått som om det var første gang jeg tørket meg. Trodde først jeg fremdeles tisset noen dråper, så lurte jeg på om det var utflod, men uansett hvilken av de tingene det skulle vært så ville det jo tatt slutt etter tiende tørket med papir. Så det var fostervann.

Ikke veldig mye som kom, men piplet liksom noen dråper ut som jeg ikke hadde kontroll på absolutt hele tiden. Etter ca 3 timer kom det et knepp og vannspruten omtrent sto i gulvet, så da gikk virkelig vannet.

Skrevet

Jeg har vært på do i ettertid og tisset som vanlig. Leste på nett at fostervannet lukter emment eller noe sånt...hva vil det si?

Magen var også hard en periode etterpå, men det ligna ikke på kynnere. Var bare hard...

Skal sjekke truseinnlegget etterhvert. Blir litt nervøs av dette også:)

Skrevet

hvordan vet man at man lekker da? Og hvor langt på vei er man som regel da man får problemer med dette..er 21 uker og har sån følelse av at jeg lekker litt,..men vet ikke om det er urin eller ikke fordi jeg tisser en god del...og føler ofte at jeg er våt i trusa som om at jeg har en urinlekkasje el noe,..men jeg vet jo ikkeom det er det..

Skrevet

Ingen som kunne svare på det ...

Skrevet

Hos meg var det nok falsk alarm. Jeg er i uke 39 så om det hadde skjedd meg hadde ikke det vært så rart så nære fødsel, men hvis det skjer med deg så ville jeg sjekket det ut i og med at du er så "kort" på vei. Som det jeg har fått fortalt i ettertid så sildrer vannet hele tiden...det kommer ikke bare en dæsj her og en dæsj der.

Mest sannsynlig er det utflod du har. Bakteriefloraen der nede blir anderledes under graviditeten og jeg har iallefall vært plaget med utflod fra tidlig i sv.skapet og er det enda.

Men er du i tvil, så få det sjekket med jm eller legen din, men mest sannsynlig har du ikke noe å bekymre deg for:)

Skrevet

Jeg var i uke 40 når jeg skjønte at jeg "lakk" fostervann - det ble bekreftet med ultralyd på sykehuset - da kunne legen se at det var lite fostervann rundt babyen...

Jeg skjønte med en gang at det var fostervann - det var litt brunlig/rødlig, litt rar konsistens og det ruktet veldig "rart" - jeg vil si gammelt liksom... Babyen hadde bæsjet i fostervannet - derfor var den brunaktig og misfarget - ellers sier man jo at fostervann er helt blankt.

Jeg begynte ikke å lekke fostervann før etter at slimproppen gikk - den hindrer jo dette!! Det var heller ikke noe tvil om at slimproppen gikk heller - det var en gul seig masse (nesten som gele) som jeg (unnskyld intime detaljer) kunne dra ut og som satt ytterst i skjeden - det var så mye som at det dekket halve håndflaten min...

Hvis du er usikker på om du lekker fostervann må du være så snill å ta kontakt med lege så man kan få det bekreftet eller ikke.

Hvis det er lekkasje av fostervann - må fødselen settes igang! Så håper for din den JuniBebis<3 at du ikke lekker fostervann - det er liksom litt tidlig det da...

Klems

Skrevet

Junibebis her...gått å skifta nick jeg da:_P Men jeg tror ikke det er fostervann da nej..det kommer bare sånn nå og da..og spes når jeg nyser el slikt..kjennes som jeg tisser ltitt på meg..så da gjør jeg vel det:-P Merker stor forandring på utflod og ja..så det kan jo være et og..ble litt letta nå ja=) var jo på ul for under to uker siden også og ingenting var galt. Slitt mye med vannlatingen under svangerskapet også så..det er el bare det at han presser på blæren,el hva trur dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...