Gå til innhold

noen som ikke er fornøyd med bugaboo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange som skryter denne opp i skyene men noen må da være misfornøyde også... eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin å trille på senter med, håpløs på tur med små dumme hjul. Når barn blir litt større er den ikke god å sove i for de blir liggende med bena høyt.. Jålevogn:) (har en selv...)

Skrevet

Går du mye tur er ikke dette vognen for deg! De små hjulene er ikke noe særlig å trille lange turer med og vinterhjulene er heller ikke noe bra. For med vinterhjulene blir vognen kjempe tung å svinge siden den mangler fjæring. Liggestillingen i sportsvogsdelen er også dum for babyen må ha bena rett i været.

Vognen er derimott super på shopping!

Skrevet

Jeg har faktisk opplevt flere ganger at denne vogna er livsfarlig. De små hjulene henger seg fast i alt fra trikkeskinner til en dump man ikke ser og små terskeler med det resultat av vogna deiser fremover. Ville absolutt ikke anbefalt den til annet enn sentervogn, der er den, som nevnt over helt genial -svinger og kommer seg frem overalt og med god plass til shoppingfangsten under vogna.

Skrevet

Hadde den vært billigere er den fin som vogn nr to.... shoppingvogn, der du kan feste bilstol, ha bagvogn og sportsvogn på shoppingturer.

Noe annet duger den ikke til...

Men jeg synes det blir for råflott å kjøpe den som ekstravogn ja!!

Skrevet

Ja jeg kjøpte den for å prøve den ut fordi så mange sa den var helt super. Har endt opp med å bli en vogn nr 2 som ligger i bilen da ikke trillekomforten var noe særlig, jeg har OTH i tillegg.

Skal selge den nå om en mnds tid, så snart jeg begynner å jobbe igjen, regner med at det er lettere å bli kvitt den til våren, men har vært kjekk å ha i bilen da den tar lite plass. Tror man betaler mye for kulhetsfaktor på denne vogna, men den passer ikke til norske forhold, og med vinterhjul er den direkte vond å trille.

Skrevet

Alt for lett, og tipper lett hvis du feks har litt mye i stelleveska kan du ikke akkurat støtte deg til håndtaket.. Liten plass under og liten plass til barnet når det først har vokst ut av bagdelen (som er romslig) men til sportsdelen bruker du jo samme ramma så den blir jo ikke noe større.. Stoffet blekes faktisk alt for lett til å være en slik dyr vogn (i alle fall det glatte stoffet) og fleecen blir fort stygg synes jeg.

Skrevet

Vil bare si ang. sportdelen:

Det at babyen ligger slik opp med bena skal visst være bra sier de,

den er ergonomisk laget,å jeg tror ikke de kan lyve på det..

Plutselig finner de ut det er det beste for barnet å alle vogner blir laget slikt etterhvert,ler.. Jaja,en vet aldri..

Det er godt det er flere typer vogner,for noen er fornøyd med denne å som har det behovet denne vogna har,

andre trenger andre ting som de mener Bugaboo ikke har..

Tenk så kjedelig hvis alle hadde hatt Bugaboo,

nei takk og lov at det er flere forskjellige typer,siden vi er alle forskjellige mennesker:)

Lykke til med vogn valget:)

Skrevet

Jeg har brukt min i 2 år nå, er misfornøyd med:

- Må løftes over hver liten trikkeskinne / veihull / takrenneløp på fortau - overser man en av disse og, tipper vogna ut av henda på deg

- Vogna drar ut mot siden når fortauet heller nedover, og det gjør de fleste fortau i Oslo... Så man bruker mye krefter på å få vogna til å gå i en rett linje (senebetennelse i skuldrene)

- Sittedelen er for trang til en normallubben baby i vinterpose (hvor mange mnd av året har vi ikke pose i vogna...?)

- Sittedelen er for bratt på det bratteste, guttungen sklir mot selen i skrittet og hele kropsvekten hviler mot dette sensitive området... (mellomposisjonen er ikke bratt nok, så da ser han for lite og tror han skal sove)

- Vinterhjulene er nesten ubrukelige, da kan den overhodet ikke svinge uten at du bruker en masse krefter. Men er det mye snø er svinghjulene også ubukelige...

- Sittedelene er for kort, man skal ha et rimelig kortvokst barn for at de ikke skal stange hodet oppi kalesjen - nå er han 2 år, og da kan ikke kalsejen være klappet sammen i det hele tatt

Så kommer vi til det parakodsale - jeg venter nr 2 i juli - og jeg kommer til å bruke vogna til h*n også...!?

Og det er fordi:

- Vogna er supersvingbar og lett, noe jeg trenger på Grünerløkka i Oslo

- Forhjulene på vogna stikker seg minimalt fram, ser en del vogner som er så lange at jeg hadde kjørt på folk i ett sett

- Finner ingen andre vogner med dens goder som er vendbare (alt, alt for mange bortvendte vogner rundt omkring - kunne aldri gått rundt med et lite barn jeg ikke så hele tiden)

Det jeg ønsker meg er en bugaboo som var:

mer støding

lengre sittedel

svingbare vinterhjul

trinnløs sitteposisjon

Jeg synes ikke en gang vogna er spesielt kul, og gremmer meg over hvor mange av oss som har en her på Grünerløkka :D

Ønsker meg nye vogn - men finner f*** ingen som gir meg det jeg trenger - jeg er dømt til 3-4 år til med en bugaboo... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...