Dossa :) Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg sliter med soppinfeksjon i underlivet. Jeg klør og klør og det er såååå sårt nå. Jeg har brukt canesten og prevaryl....hjelper ikke Finnes det noen salve jeg kan bruke for å lindre kløen og rødheten? Eller andre kjærringråd? Jeg tar imot alt med stor takk
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Gjør livet så surt som mulig:-) Drikk biola Smør inn skjeden med youghurt naturell Skyll skjeden/underlivet med vann/eddikk-blanding etter dusj Bruk bomullstruser og gå uten så mye som mulig (har du sett filmen "Tilsammans"? :-D Sørg for god ventilering, ikke for varmt og klamt Og for all del, dropp alt som heter såpe der nede! Lykke til!
Dossa :) Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2009 Tusen tusen takk for mange gode råd :) Setter virkelig pris på det!!
Mia29 Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Hvis du synes det er ekkelt å smøre youghurt funker det også bra med melkesyrprodukter du får kjøpt på apoteket. Vivag o.l. Jeg synes de produktene som kommer i kapsler eller vagitorier (stikkpiller) er best. Disse tubene synes jeg blir litt mye gris. Hvis du ikke er helt sikker på om det er sopp kan det være lurt å ta en tur til legen. Du kan også ha fått en bakterieinfeksjon som trenger annen type behandling. Men hvis så skulle være og du får antibiotika for dette så ikke slutt med soppbehandling i form av bommul, luft og surt miljø. Bakteriebehandling med antibiotika ender veldig fort med soppinfeksjon i neste runde og da blir jo ikke problemet borte. Det å gå uten undertøy slik som i tilsammans er virkelig et bra råd. Ta på deg en lang kjole/nattkjole når du er hjemme. Dropp både bh og underbukse. Da får brystvortene herding til ammingen skal starte og underlivet får masse fin luft som soppen ikke trives i. Husk å ha på deg varmt på bena og oventil så du ikke begynner å fryse. Det er jo heller ikke behagelig. Sov naken, skift heller sengetøy litt oftere. Bruk truseinnlegg kun når det er høyst nødvendig. G-string og trange bukser er bannlyst. God bedring!
Dossa :) Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2009 Masse masse takk for noen flotte råd. Jeg har nettopp brukt vivag, synes ikke det hjalp meg noe særlig. Men dere kommer med mange gode råd som jeg virkelig skal prøve ut. Gjør alt for å bli bedre, for fy det er vondt når det svir sååååå mye nedentil Igjen tusen takk :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå