Bomchicka Wah Wah Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har hatt en opprydding i mine papirer, og jeg trenger virkelig bedre system. Et system som skiller de ulike papirene fra hverandre. En avdeling for bankpapirer osv osv.. Hvor får jeg kjøpt slike mapper med mange rom?
pandabjørn Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 vi har alle regningene i en mappe + at vi har hver vår arkivmappe til div andre papirer..du kjøper en slik arkivmappe i bokhandelen
To trollunger + en spire Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Vi har en bred ringperm med 12 skilleark sortert på måneder (gjerne bare tall - nr. 9 = september). Her samles alle papirer uansett type. Ett ark stifter vi fast viktige kvitteringer som det kan tenkes trenger reklamasjon på i fremtiden eller samles på av andre grunner. F.eks. hvis du kjøpte ett par nye sko i fjor sommer som ikke svarer til forventningene - vil du lett finne riktig kvittering og kunne gå tilbake til butikken og få nye sko om det er det som er aktuelt. Vi sluttet med å sortere etter type etterat vi fant ut at dette systemet fungerer ypperlig! Prøv det før du går løs på noe annet som du ikke gidder å følge opp! Lykke til.
Blå + en i magen Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Vi har en stor ringperm. Der har vi 20 skilleark. En til bank, forsikringer, kvitteringer, bil etc. Må ha hullemaskin hver gang du skal sette i et ark da, men det funker best for oss.
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Vi har hvert vårt system her hjemme: han har en perm for hvert tema: bank, forsikring, hus, bil.... og i hver perm er det skilleark for hvert år. Jeg har det omvendt: jeg har en perm for hvert år, og der er det skilleark for hvert tema: bank, forsikring, lønn, osv.... Hullemaskinen må være lett tilgjengelig ja!
juhuuuu Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Kjempelurt! Jeg har også problemer med å holde god orden i papirer så gikk inn her på tråden for å se om det kom noen gode tips. Skal definitivt prøve dette. Mye enklere å skille på dato enn tema synes jeg for har alltid en bunke diverse-brev som ikke passer inn noe sted.
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Har hjemmearkiv. Sånne mapper med flere rom i ... De har dem på bokhandlere og de er veldig hendige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå