Gå til innhold

barnevernspedagog eller sosionom?skal beg å studere...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte sosionom av to grunner; jeg ønsker ikke å jobbe innen barnevernet og sosionomutdanningen dekker flere områder.

Skrevet

Jeg ville valgt sosionom og heller tatt noe barnepedagogikk e.l. som etterutdanning.

Min søster er sosionom og har jobbet lenge i en ungdomsintistusjon, og nå i barnehage (jobber mot "problembarna" og deres foresatte pluss barnevernet osv). Men hun har også muligheten til å søke seg jobb på et kontor og jobbe med helt andre ting hvis hun føler for en pause fra ofte tragiske barneskjebner.

Altså større valgmuligheter når det gjelder jobb som sosionom.

Skrevet

Jeg ville valgt, og valgte forsåvidt, barnevern. Fordi det er det fagfeltet som interesserer meg. Men dette kommer jo helt an på hva du ønsker å jobbe med (og en sosionom kan i stor grad også jobbe inne barnevern, mens man sjeldnere møter barnevernspedagoger på sosionomens tradisjonelle arbeidsfelt).

Skrevet

Ønsker gjerne flere synspunkt:)

Veldig enig i det som allerede er sagt da:)

Skrevet

Signerer (som vanlig;) pila. Jeg har søkt begge deler, men barnevern kom nederst da jeg ikke fant det studiet hvor jeg bor.

Jeg er litt låst mtp barn, mann og bolig og en flytteprosess blir vanskelig å gjennomføre.

Skrevet

Jeg ville tatt sosionom, da du har litt bredere felt å velge mellom når du er ferdig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...