Gå til innhold

Positivt og negativt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere skulle si hva som er positivt og negativt om disse to yrkene, hva ville det vært?

 

1. Lærer

2. Sykepleier

 

Vet ikke hva jeg skal velge som utdanning... trenger litt inspirasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer:

+ spennede og utfordrende

+ mulighet til å jobbe med barn og unge

+ rollemodelle

+ lange og mange "ferier"

- krevende

- lange arbeidsdager

- masete og krevende foreldre

 

Sykepleier:

+ muligheter for å jobbe med mye forskjellig

+ givende

+ springbrett for mange ulike spesialiseringer og videreutdanninger

- mye "trøste og bære"

- stressende og fysisk krevende

- turnusjobbing

Skrevet

Lærer

+ Best lønn av de to

+ Masse ferier

+ Ikke turnusjobb

+ Mest barnevennlig

- vanskeligere å få jobb

 

Sykepleier

+ Kortest utdanning

+ kan jobbe med alle aldersgrupper

- dårlig lønn, begynnerlønn er på 300.000

- dårlig arbeidskår ( løfting, bæring o.s.v)

 

 

Artig å se hva folk mener.

Skrevet

JEg er ingenting av delene, så sikkert ikke så lurt å høre på meg:

 

Men jeg hadde valgt sykepleier. Mine foreldre er begge lærere, og begge frarådet meg til å velge lærerutdanningen. Ellers leste jeg i aftenposten i dag at svært mange lærerstudenter hopper av studiet før de er ferdige, og mange nyutdannede hopper av etter få år som lærere og kommer seg over i andre yrker.

 

Det postive med å være lærer er selvfølgelig de lange feriene, og at du slipper å jobbe kveld/natt/helg slik en sykepleier må (bortsett fra forberedelser og prøveretting som ofte er svært tidkrevende).

 

Lykke til med valget. Begge valgene gir deg nok uansett en sikker jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...