Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hvor mye spiser deres jenter på 7-8 år? 2.klassingen min blir 8 i april, og i det siste har hun begynt å spise så mye!!!! Dvs. til brødmåltider spiser hun gjerne 3-4 brødskiver (frokost og kvelds), 1-2 brødskiver på skolen + måltid på SFO. Til middag spiser hun ofte to store porsjoner, omtrent like mye som meg. I tillegg frukt til barne-tv mange dager. Ønsker ikke å fokusere så mye på dette, men hun er ganske makelig av seg, og er mye rolig bortsett fra organiserte aktiviteter 2 g/uka. Hun er slett ikke overvektig, men har en liten mage nå, den har kommet i høst, og jeg frykter at utviklingen er på feil spor.... Hun har strekt seg i høyden også da....
blond Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Jeg tror ikke det er noen grunn til bekymring så lenge hun ser ut til å trives og ikke spiser i stedet for å snakke eller være sammen med andre. Appetitten er ikke lik hele tiden, akkurat som barn ikke vokser jevnt. Som familie kan dere kanskje være mer aktiv slik at aktivitet blir en normal og morsom greie i stedet for at det blir noe man gjør for å ikke bli tjukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå