Mia29 Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hei! Jeg vet mannen min kommer til å kjøpe noe til meg. Jeg har også veldig lyst til å kjøpe noe til han. Han har vært en utrolig bra støtte så langt, så synes han fortjener en liten gave når barnet kommer han også. Er det flere som skal gjøre det og hva skal dere kjøpe? Jeg trenger tips. Helst ting som ikke er så ekstremt dyre.
Kliko Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har også tenkt til å kjøpe gave til kjæresten min. Han har vært en så utrolig god støtte igjennom hele svangerskapet, og det er jo tross alt ikke hver dag man er 18 år og blir pappa. Synes også det har vært litt sånn at alle hele tiden har spurt hvordan det går med meg, mens ingen noen gang har spurt hvordan det går med han.. ( har vært en psykisk vanskelig tid for oss begge). Men uansett hva som har skjedd så har han vært der for meg, om det så gjelder å holde håret oppe når kvalmen var på sitt verste eller om det var å le litt av meg når hormonene tok litt overhånd. Så nå synes jeg at han fortjener noe fint noe, men aner ikke hva da. Så dytter litt jeg, noen som vet hva vi kan kjøpe??
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Niks. Det er jeg som føder, ikke han. Synes ærlig talt det er mannen som har trukket det lengste strået i denne situasjonen ja. Vet jeg får en ny diamant i gifteringen. Får en for hver unge. Fin gave, men jommen er det dårlig timebetaling for å si det slik...
Mia29 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 Men samtidig som det kan være et ork innimellom å være gravid, så er vi jo priviligerte som får muligheten til å oppleve det. Mannen min skulle gjerne tatt over for meg hvis han kunne og de får jo ikke på langt nær samme muligheten som oss til å knytte tidlige bånd med barnet. Til gjengjeld har han ei kone som gråter av ingenting, som ikke har rørt støvsugeren på et halvt år og sannsynligvis laget så få middager i denne perioden at de kan telles på ei hånd. Pluss en hel haug med andre ting som han har måttet gjøre både av praktiske ting og mer type mellom menneskelig støtte. (Jeg er ikke en av de som gjør alt husarbeidet til daglig, så det er ikke slik at han slapp billig unna før jeg ble gravid.) Dette var ikke ment som en kritikk til dere som ikke kjøper gave til mannen deres. Det kan være mange grunner til det. Men jeg ser ikke på gaven jeg får som timebetaling for svangerskapet. Det er en gratulerer og takk for innsatsen. Det samme har jeg lyst til å gi til ham. Jeg hadde hatt et helt annet svangerskap hadde det ikke vært for han, og jeg har tenkt mye på de av venninnene mine som har måtte gå gjennom dette alene i den perioden jeg har vært gravid. Jeg er utrolig glad vi har vært to. Det er riktignok jeg som er gravid, men vi er to som venter barn og blir preget av det.
frua Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Hei Jeg har også vært inne på tanken. Ett par at ideene er ikke mulig å gjennomføre før etter fødsel (Musematte til jobben med bilde av hele gjengen på) evt lignende som kortholder eller innrammet bilde. Koster rundt 100 lappen En kul t-skjorte som symboliserer familieforøkelsen, rollen. Fant en fra Moods of Norway en gang med siluett av mor, far og to gutter - akkurat vår familie - men den kommer ikke til å symbolisere vår familie om en stund da vi vil ha tre barn. Klokke er en annen ide - det koster litt, og man kan gravere noe hyggelig på den. Slipsnål, mansjettknapper, halskjede med et utvalgt anheng... Evt en passende maskulin veske som pappa kan bruke når han skal ha med seg den lille alene og trenger litt ekstra plass til skift, bleier... Det er det jeg har klart å komme på så langt - jeg trenger ideer selv. Jeg har også lyst til å gi en påskjønnelse til far - jeg vet han kommer til å være fantastisk og uunnværlig under fødselen - slik som han har vært tidligere.
Mia29 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2009 Klokke synes jeg er et veldig godt tips hvis man har råd til det. Mannen min kjøpte imidlertid klokke for ikke så alt for lenge siden. (Like før bryllupet. Hadde egentlig tenkt å kjøpe det i morgengave. Men den gang ei. Hadde klart å finne noe negativt med alle han hadde sett på frem til det. Men denne klarte jeg ikke argumentere i mot.) Jeg vet han ville blitt strålende fornøyd hvis han fikk gavekort på cd'er eller fiskeutstyr. Men jeg vil liksom gi han noe som ikke bare forsvinner i mengden av andre forbruksting som vi omgir oss med. Ikke lett det der. Det er jo en del slike bøker som er skrevet spesiellt for pappa ser jeg. Men mannen min har lest ganske masse i de bøkene jeg har, dessuten er han ikke helt grønn i utgangspunktet, så vet ikke hvor mye hjelp han vil ha av de. Jeg ser at "Den kule mage" skryter av å ha pappa produkter. Men det er svært lite de har å vise til i nettbutikken sin. Jeg skulle virkelig ønske han ikke var så vanskelig å kjøpe noe til. Det er vel et slikt luksusproblem som oppstår når man har tjent penger i noen år og egentlig bare kjøper seg det man har lyst på når man har lyst på det. Jeg vet han gleder seg veldig masse til å ta med ungen ut å ake, så vi kunne trengt et nytt akebrett. Men det blir ikke før til neste vinter, så det blir en litt prematur gave. Å tro at en 3-4 måneders unge duger særlig bra på fisketur er vel også litt optimistisk. Vet heller ikke om det finnes slike "far-barn vennlige" fiskeutstyrsprodukter ;o) Men jeg tror jeg får sjekke ut litt bodyer og t-shirts og slikt. Det tror jeg han vil like. Han gleder seg veldig, så han later til å bli en stolt hane når den tid kommer.
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Hei. Jeg har fått streng beskjed av samboer at han ikke vil ha noen "barselsgave". Han mener at babyen i seg selv er gave nok. Jeg forventer heller ikke å få noe ekstra da jeg ser på det som et privilegie, ikke en jobb, å få lov å bringe et nytt liv til verden. Her i huset blir det altså ingen " ekstra" gaver utenom den lille som kommer om noe få dager. Sier ikke at det er noe galt i det å kjøpe gaver til hverandre. Bare at slik gjør vi det. Lykke til med både valg av gaver, fødsel og alt som kommer etterpå.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har veldig lyst til å kjøpe noe, av samme grunn som deg. Han har vært en helt utrolig god støtte, og jeg føler meg så priveligert ! Jeg syns han fortjener en liten oppmerksomhet som takk for at han har vært, og er, en så fantastisk kjæreste. Men HVA jeg skal kjøpe, se DET er en heeeelt annen sak - det har jeg ikke anelse om ennå.... :-(
mamsen+lillegutt*på overtid* Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Da vi fikk vårt andre barn kjøpte jeg en god flaske congac. Da han reiste hjem fra sykehuset sa jeg til han at han skulle titte i skapet hjemme, der hadde jeg skrevet et hyggelig kort til han + congacen. Han syntes det var veldig hyggelig;)
Elin1980 Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes også at det er koselig og kjøpe en liten ting til pappaen, så jeg har kjøpt et håndkle som det står verdens beste pappa på Trenger ikke være mer enn det, bare en liten oppmerksomhet..Og håndkle er jo noe man bruker hver dag
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Signerer her jeg også..har lissom nesten bare vert fokus på meg de siste månedene og det er få som spør hvordan han har det...Han er preget av situasjonen han også,selv om han gleder seg til å bli pappa og at det er en gave i seg selv. Har lyst og gi han en liten ting som viser han at jeg setter pris på han og alt han har gjort for å lette ting for meg! ;o) Men har også stort sett kjøpt alt som går an å kjøpe tidligere,så ikke lett.. For min del tror jeg ikke det er tingen jeg gir han i seg selv som betyr mest men tanken,så ett fint kort med noen fine ord tror jeg betyr mye for han,det må jeg ha med!! Så får jeg finne ut noe lurt noe,noe som han kan ha som ett minne og som ikke forsvinner i de hverdagslige..Trenger ikke være så dyrt tenker jeg i grunn..Så jeg tygger litt på mansjett knappene eller slipsnålen en stund,hadde også vert gøy med noe som kunne graveres..ett manne smykke i gull kansje?? Skader ikke å kikke litt ;o)
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 2. februar 2009 #12 Skrevet 2. februar 2009 hei eg har samme problem som mange her inne. min mann har gjort meir el mindre alt husarbeid + tatt seg av alle 3 barna mans eg har gått hjemme heile svangerskapet pga. risikofylt svangerskap..+ at han har jo arbeid i tilleg og han og barna kommer ikke hjem før tidligst 16.30-17.00 om dagene for han må hante i barnehagen og sfo.. uten om at eg kunna ha tenkt meg å føde på bursdagen hans ca en mnd før termin... så hadde det ha vert kjekt å gitt han en oppmerksomhet.. oxo for det er siste gangen vi får barn i lag siden eg skal sterilisere meg i sommer... men et lite tips til gave har eg.. dere veit dei bryte hjertene med graverings mulighet. eg fikk eit av mine to elste til morsdagen for nokre år siden.. å på den graverte eg initialene på barna på.. så i år har eg eit ønske om å få meg eit til for da får eg på de to minste på eit smykke oxo... håper dette hjelper noen ...
snartentil:) Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 Jepp, det fortjener han så absolutt! Kjøper et sølv herresmykke, og graverer inn navn på babyen og fødselsdato på baksiden. Det trenger ikke koste allverdens heller!
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 nei det er sant..å det er en av de gavene eg har fått som eg har brukt heile tiden siden eg henta de etter inngravering så når eg er borte fra dei er de med alikevel
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Jeg skal kjøpe raclette til samboeren min jeg:) Han elsker god mat og med raclette har man så mange muligheter. Koster 300 kr på elkjøp så er en grei pris. Siden han har bursdag i mars også får han en litt større gave da:)
Nemlig Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Enig med "En av hver får gutt igjen"! Dette er en situasjon hvor jeg forventer å få en liten oppmerksomhet og hvor jeg ikke synes det er naturlig å gi noe til barnefar. Er tross alt jeg som går gravid i ni måneder og må få barnet ut. Forrige gang sa jeg fra til samboeren min at fødselgave er vanlig, likevel klarte han å glemme det. Tror ikke han gjør det nå.... Forventer ikke gull og diamanter (selv om jeg ikke hadde takket nei til det heller), men i alle fall en liten oppmerksomhet - det har jeg jommen fortjent!
Heidimoren Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Jeg fikk laget en t-skjorte i babystørrelse, som min sambo fikk til jul. Spreadshirt.com har en del babyplagg, som man selv kan velge motiv og tekst på. Klærne virker å være av veldig god kvalitet også. Jeg betalte 175 kr for en genser med tekst på (inkl. frakt) Hvis du bestiller varer under 200 kr blir det ikke toll tror jeg... Den falt veldig godt i smak her, kanskje det kunne vært noe? Synes det var en koslig og personlig gave til far.
Trollunn Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Det er ikke rart mange parfohold ryker når kvinnfolk har slike holdninger som noen over her. Unnskyld meg, men jeg blir litt hormonirritert. Man skal være "to" om dette barnet hele veien, mannen tar husarbeidet, må finne seg i et uvær til hormonforstyrra dame, må finne seg i at vi får all oppmerksomhet, det er vi som kjenner og bærer barnet i 9 mnd- et privilegium! Etc etc. MIN mann skal i alle fall få en oppmerksomhet for å ha vært verdens beste støtte, kjærlig, omtenksom og god, og fordi jeg ser hvor mye han gleder seg til å bli pappa!!!
Mia29 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #19 Skrevet 4. februar 2009 Takk for tips og kommentarer ale sammen. Tydelig at det er flere som synes dette er vanskelig.Til deg som hadde kjøpt håndkle med "verdens beste pappa" eller hva det nå stod på det. Hvor har du kjøpt det? Jeg kom forresten på at mannen min trenger ny kaffekopp. Litt standard kanskje, men jeg kunne kanskje kjøpt en slik "pappa-kopp" av noe slag og evt. puttet nedi et gavekort på cd og litt sjokolade eller noe. Likte også den håndkle ideen. Mannen min er utrolig sellektiv på hånklær. Han har ikke helt skjønt poenget med at jeg vil at det skal matche på badet ;o)
karka<3apriltulle<3overtid Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Fødselsgave til far synes jeg er en kjempe flott ide Mannen min har vært super alle disse mnd og fortjener så absolutt en oppmerksomhet jeg er litt usikker på hva jeg skal gi, men her var det jo mange gode tips. Lykke til med gaveshopping jenter
Clementine Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 Jeg synes det er greit å gi han en liten oppmerksomhet som minne om fødselen, selv om jeg forventer myyyyye mer enn jeg kjøper til han. Jeg er jo jeg som skal til helvete og hjem igjen. Sist gang kjøpte jeg en t-skjorte på verdensbestepappa.com med den teksten på. Denne gangen har jeg kjøpt en sushi-kokebok jeg vet han har lyst på.
baima Skrevet 4. februar 2009 #22 Skrevet 4. februar 2009 Greitt nok at det er vi kvinner som gjør selve fødselen, men de fleste gravide er ikke enkle å ha med å gjøre og eit svangerskap krever da virkelig sitt av mannen og, så syns faktisk at dei og fortener noe.... Hørt mange argumeneterer med at faren får jo ein baby... men det gjør da virkelig vi mødre og....
rigmora Skrevet 4. februar 2009 #23 Skrevet 4. februar 2009 Jeg kommer ikke til å kjøpe noe til han. Vet ikke om han har fått med seg at det er vanslig å kjøpe gave til meg heller, selv om jeg absolutt synes jeg fortjener verdens største diamantring =) hehe.. neida.. men jeg har jo gjort all jobben og vært sykemld nesten hele svangerskapet.. har fremdeles to mnd igjen og dagene blir bare tyngre og lengre så ser ikke frem til tiden som er igjen.. så vet ikke hvorfor han skulle ha fortjent noen gave egentlig...
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. februar 2009 #24 Skrevet 4. februar 2009 Jeg kjøpte verdens beste pappa og verdens beste mamma håndklær på KID:)
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 4. februar 2009 #25 Skrevet 4. februar 2009 Nei ikke til far, men til eldre søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå