tasah Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Har sendt inn skjema om foreldrepenger til NAV og fikk brev tilbake om at jeg må sende inn bekreftelse på termin fra lege eller jordmor. Hva skal jeg sende inn da? Må jeg få de til å skrive bekreftelse eller?? Føler ikke akkurat for å sende inn svangerskapspapirene mine da det står mye personlig informasjon der, hva jeg og jordmor har snakket om på kontroller og sånt...
FruMamma med nr 2 Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Ta kopi av den øverste delen på helsekortet ditt. Mors navn, fars navn og termin...ellers er det ulterminen som er den gyldige terminen.
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jeg sendte inn kopi av ultralydskjemaet, ikke mye hemmeligstemplet der for min del. Det viktigste var at termindatoen stod skrevet og dokumentert.
*toppris* Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 ja man får et eget ark etter ultraøyden hvor terminen står på.. ta kopi av det:) har du ikke fått det kan du få beskreftelse hos din lege etc..
tasah Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2009 Flott, da kopierer jeg ultralydarket Ikke det at det står så mye hemmelig på helsekortet mitt, men det er jo tross alt et ganske privat dokument..
MillaMed2 Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Noen her som vet hvor man sender inn skjemaet om foreldrepenger? Leverer man det til nærmeste NAV kontor, eller sender man det til en bestemt adresse?
tasah Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2009 Jeg sendte mitt til det NAV-kontoret jeg tilhører
AmandaM Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Må man sende med lønnsslipper fra både mor og far? Å må det isåfall være den siste vi har fått? Pleier ikke ta vare på de.. Noen som vet?
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Snakket med NAV idag og da fikk jeg beskjed om at min arbeidsgiver må skrive et skatte- og inntektsskjema og det måtte også min manns arbeidsgiver. Så jeg skal etterlyse det fra min sjef imorra - usikker på om de sender det til NAV eller om jeg skal sende det sammen med mine papirer.
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Du kan fint få lege eller jordmor til å skrive en termin-bekreftelse, eller engodkjent kopi av helsekortet. NAV sitter på allskens sensitiv info om folk, så jeg ville ikke akkurat ha bekymret meg over hva som stod på helsekortet (og NAV har taustetsplikt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå