Gå til innhold

Er det noen her inne som har sterilisert seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller som på annen måte vet endel om det?

Jeg steriliserte meg i sommer, i forbindelse med planlagt ks.

Det var uproblematisk.

Men etter at jeg fikk tilbake mensen kommer den bare hyppigere og hyppigere... dette virker rart! Noen med lignende erfaring?

Tok det opp med legen min, men han sa at alt så bra ut på GU, og at sterilisering pr. teori ikke skal ha noen innvirkning på "systemet" annet enn ateggene ikke kommer ned i egglederen. MEEEEEN som han sa - det hender at uforklarlige ting skjer - og noen går t.o.m i overgangsalder.

Han sa også at jeg kunne regulere syklusen ved hjelp av p-piller e.l - men da er jo hovedgevinsten ved å ha sterilisert seg borte!!

Tar gjerne noen tanker/erfaringer fra noen andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gjorde det når jeg hadde planlagt ks med nr 2 :)

og jeg har regelmessig mens hver mnd.....jeg fikk mensen tilbake etter 2mnd etter ks også, slik var det med nr 1 også!

Skrevet

Jeg har hatt tre ks, og fått tilbake mensen etter tre-fire mnd med alle sammen - så det er forsåvidt greit.

Men mensen hver tredje uke er litt i overkant. Særlig fordi jeg har enkeltdager med blødninger sånn innimellom også....

Noen andre?

Skrevet

Fortsatt ikke flere som har noe å melde?

Skrevet

Jeg sterriliserte med i høst, og ikke fått hyppigere sykluser, men særdels smertefulle dager har jeg fått etterpå, såpass at jeg har bestillt meg legetime for å få råd!

Var ikke plaga med smerter før steriliseringa, men har 1-2 veldig slitsomme døgn nå!

Skrevet

Jeg steriliserte meg for akkurat 1 mnd siden i dag.. (forbindelse med planlagt ks)

Men har ikke fått igjen mensen enda da..Huff,blir skremt når jeg leser sånn..Vil ikke ha oftere mensen:(

Skrevet

tror ikke du skal bekymre deg så veldig for at du kanskje får oftere mens....jeg tok å steriliserte meg nov 07 og jeg har mens 1 gang i mnd :) varer rundt 3 dager :)

Skrevet

Jeg har tenkt å sterilisere meg, men begynner å tvile litt kan smertene bli verre.Må ta pinex forte de verste dagene nå.Pga rie lignende smarter.

Skrevet

Godt og lese pandabjørn=) Har aldri blødd mye eller hadd noe vondt under mensen,så håper ikke det begynner nå ...

Skrevet

Jeg steriliserte meg i høst og har vanlige blødninger. Jeg har hatt helt vanlig syklus etter steriliseringen.

Jeg brukte ingen prevansjon 1 år før steriliseringen så jeg kjenner godt til både syklus og smertene som kommer. Hørte av legen på sykehuset at de fleste som steriliserer seg som har gått på p-piller får sjokk over både lengde og mengde på mensen og smertene som kommer. P-piller gjør som oftest mensen "mildere" på alle områder.

Man skal ikke ha hyppigere mensen, men hvis du gikk på p-piller før operasjonen (før du ble gravid) så har du jo ikke hatt "vanlig " syklus så kanskje du har kortere syklus enn andre.

Skrevet

Takker, jenter. Det var litt av hvert å lese.

Litt kortere syklus...tre uker r litt i korteste laget. Men jegble enig med legen om å se det an et halvår (det er jo under et år siden jeg gjorde det) for å se om det blir et fastere mønster - og eventuelt om det jenker seg til.

Har gått mye på p-piller/sprøyter - men har også hatt lengre opphold, med vanlig 28dagers syklus. Men hva får man gjort?

Men noe annet som er rart er at jeg tidligere har hatt klare forvarsler på at nå er et rett før - bl. a veldig ømme bryster - men nå er det bare full pakke med en gang. Merker ingenting på forhånd og da er det best å være hjemme/ha med seg et man trenger. En ting er jo på vinteren - men på sommeren da.....med lyse, lette plagg, strandliv og alt som hører til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...