-dolly- Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Noen som har fått med seg når dette ev. vil gjelde fra? Har termin i juni, og må si at jeg ikke gleder meg like mye lenger...
*toppris* Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 har det blitt innvilget og bestemt at det skal skje nå da?? jeg tror ikke det kommer til skje, hele greien høres jo bare latterlig ut.. dersom det skjer blir det hjemmefødsel på meg... (fødselen med nr 1 var uten komplikasjoner) eller så drar jeg til voss... men da i god tid før fødsel siden med nr 1 tok det 2,5h...
petiteM's Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Trodde de skulle inn i nye lokaler fra midten av februar, jeg??? Det skal kuttes på KK, men trodde virkelig ikke de skulle legge ned Storken:-(
solstråle :) Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Har ikke fått med meg noe bestemt dato, bare at de er ganske så bestemt på å gjøre det. Skjer det, blir det Voss eller hjemmefødsel på meg. Leste at i den første fasen av fødselen ville en bli plassert på et venterom sammen med andre og ledsager får ikke være med inn på venterommet! Hørt noe mer absurd??
-dolly- Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2009 1 juni..................neeeiiiiii...... Termin 11. juni jeg. Skal nå så absolut ikke på noe venterom, blir nok Voss. Bor i blokk, så blir nok ikke hjemmefødsel på meg hehe . Selv om det kune blitt morsomt, henge opp nabovarsel om fødsel hihi
MrsV Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Så trist at de tenker på å legge det ned..... Storken er eneste grunnen til at jeg føder i Bergen! Kun meg, mannen min og sønn vår som bor her, all familie bor i Rogaland, så hadde vært mest praktisk for meg å føde der... MEn var så utrolig fornøyd med Storken på forrige fødsel.. at jeg ikke kunne tenke meg noe annet sted å føde... Har termin 22. april.. så blir antakelig vis ikke berørt i denne omgang... men jeg vil jo gjerne ha flere barn..
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Noen som vet om de skal kutte barselloftet og? Da skriker jeg! Jeg skal ha planlagt keisersnitt, men klarte å "grine" meg til å komme dit etter 2 døgn på firemannsrom sist. Var helt fantastisk der! Hadde liksom håpet på dette nå og...
Vil Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Hvordan vet dere at det er fra 1. juni? Har ikke lest det noe sted?
OhBaby! Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 står om fødeloftet i stavanger også i dag... at pga nedbemanning så spøker det for den og.. er jo helt latterlig,at man skal gå tilbake i tid og kun tilby vanlig avd for fødende i rogaland og hordaland!!! jeg vil ikke på vanlig avd.. blir fødeloftet og kuttet ut vet jeg ikke hva jeg vil.. nekter å bli stuet inn på føden og ligge der blandt en drøss andre..
OhBaby! Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 http://www.aftenbladet.no/magasin/helse/981909/Jordmorforening_vil_beholde_Foedeloftet.html
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Det med 1. juni sto i BT og BA. Og det er jo helt tragisk! Jeg bor ca 10 min unna sykehuset så vi kommer nok uansett til å komme så seint som mulig til KK og dra hjem så tidlig som mulig, men jeg vil jo ha med meg sambo hele veien! Jeg jobber selv som sykepleier på Haukeland (ikke på føden), men tanken på å ligge der oppe helt "alene" som førstegangs gjør meg ærlig talt ganske urolig. Jeg har ikke termin før i september så da er nok Storken borte... Vi har jo ikke noen andre alternativ. Voss, sier noen. Men vi har verken lappen eller bil og kan jo ikke sitte 1,5 time på toget med veer til Voss...
Fru Shakespeare Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Skjønner at dere synes det er kjipt med nedleggelsen, men vil gjerne gi litt oppmuntring: - barselloftet er ikke foreslått nedlagt (koster ikke mye i og med lav bemanning) - De bygger om på Føden - alle rommene skal få egne bad. Allerede er to fødestuer klare, og de er visst blitt veldig fine! - jeg fikk badekar og stearinlys på Føden, dempet belysning og rolig musikk også på fødestuen. Var koselig! - De samme jormødrene som på Storken vil nå også være på Føden - Ble tilbudt akupunktur på Føden Jeg er absolutt ikke for nedleggelsen, og hvis man må på venterom uten partner + på flermannsrom etter fødselen er det helt grusomt! Men ville bare si noen ord om at ikke alt blir fælt selv om tilbudet forsvinner! Men håper som sagt at Storken består!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå