Kliko Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Er førstegangs, og veit at hode ikke alltid fester seg, men når er liksom grensa? Har mistanke om at smån ligger feil vei skjønner dere, og lurer på når man kan begynne å snakke om vending å greier..
21.februar09 Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Jordmoren min sa rundt uke 35. MEn min festet seg før..
Kliko Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2009 Han har ikke festa seg skjønner du, og det er jo greit nok det, hadde jeg bare vært overbevist om at han ligger med hode ned.. Er redd for at vannet skal gå, og at han da ligger helt feil..
FruMamma med nr 2 Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Hodet trenger ikke feste seg i hele tatt. Av og til fester det seg først ved/under fødsel. Sjekker ikke jm/lege hvordan babyen ligger da? Du bør også finne ut rutiner for hva du skal gjøre om vannet går der du bor. Det er forskjellig praksis fra sted til sted. Står det ingenting om hodeleie på helsekortet ditt?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Trenger ikke feste seg før man er i aktiv fødsel, men hodet bør jo ligge nedover da. Legen har sjekket leie på meg fra uke 33/34 og plutten min ligger med hodet ned, men det er ikke festet (ved første fødsel hadde hodet festet seg i uke 36). Ifht om de ligger feil vei, vet jeg ikke hva slags "regler" som gjelder.
Ketisi Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Min lille pjokk ligger i tverrleie.... Så jeg spurte jordmor idag om når de eventuellt snur barnet. Hun sa uke 37. Ikke snakk om snuing før den tid. Ellers er det slett ikke sikkert hodet fester seg, har født 3 barn, kun nr 2 som festet seg, og det var dagen før jeg gikk i fødsel. Spør lege/jordmor hvordan praksisen er der du bor. Er du skikkelig bekymret for dette så få en ekstra time, så undersøker de hvordan babyenligger. Lykke til
Kliko Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2009 Jeg fikk bare beskjed om å komme tilbake til svangerskapskontroll i uke 38, og da synes jeg at det begynner å bli litt dårlig tid.. Står ingenting om sete leie på det korte nei.. Legen virka jo som om hun ikke gadd å sjekke en gang, for når jeg spurte så sa hun bare at hun ikke var sikker på om det var hode eller rompa..
Ketisi Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg ringt fødeavdelinga og snakket med dem. Det skal være unødvendig å gå slik å være engstelig og usikker. Å gå til kontroll hos lege er IKKE det samme som oppfølging av jordmor! (min erfaring, og jeg har prøvd begge deler) Hvor langt er du kommet?
Kliko Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2009 Jeg fikser ikke jordmora her fordi hun gjorde noe feil en gang, som endte med meg på sykehuset.. derfor jeg går til legen.. Jeg er i uke 36 + 3 i dag... Føler at jeg i hvertfall burde få vite noe om stillingen snart.. er ikke det at vendig og det der haster så veldig, men er bare det at hvis vannet eller noe annet skulle starte...
Ketisi Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Klart at visst kjemien mellom deg og jordmor ikke er bra, så er det ikke noe særlig med kontroll hos henne. Men hun har kanskje bedre erfaring i å si noe om barnets leie... Slik du går nå er det en ting å gjøre om vannet går. Legge deg ned og ringe føden. ( Har fått beskjed med alle mine at dersom hodet ikke er festet og vannet går, skal man legge seg slik at ikke navlestrengen kommer i klem) Tror de kan snu barnet selv om vannet er gått ( Ikke sikker) Hvis ikke blir det enten å føde i seteleie, eller ks... Uansett Lykke til!!!! Det går nok bra skal du se
Kliko Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2009 Ja, tenker jeg ringer legen i morgen å hører om jeg får komme inn bare for å sjekke. Tusen takk for gode svar!!! Lykke til til deg også!!
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 2. februar 2009 #12 Skrevet 2. februar 2009 jeg er 41 uker, å hu har ikke festet seg enda....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå