Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Fredag 23 fikk lillemor feber. MYE feber. Dro på legevakta lørdag etter ei slitsom natt med bjeffende tørr hosting, tung vesende pust og høy feber. Teit turnuskandidat tittet i ørene og sa at joda, her er begynnede ørebetennelse! Spurte om medisisn, men nei, det gis ikke til barn ved ørebetennelse!! Lurte da på den hosten og pusten om det kunne være krupp? DEt kunne det jo selfølgelig være var svaret??? Jamen hva gjør man? Dra hjem og gi paracet, men ikke mer en det som står på pakken. Dvs 3 doser pr døgn med 125 mg "romperakett" 3 timer etter en dose er feberen opp i 40 igjen! Natt til søndag satt vi å våket over ho på skift!! Turte iKKE å sove samtidig pga ho var så tungpustet og tydelig SLET med pustinga si. Tulla ho inn i dyna og holdt ho ut av vindu, da letna pusten ei stund. Stakkar lille venn. BLe litt bedre søndag og mandag, men utpå dagen kom det blodblandet puss ut av nesen på ho. Tirdag våkna vi med ei lita tulle som hadde ei diger "blodkake" under nesn. Ringte fastlege og fikk time litt utpå dagen. Ørebetennelse! Fikk penicillin, hostesaft og nesespray med en gang! Så små barn skal ikke HA vondt! sa han. Nå er hun heldigvis frisk og rask igjen. Midt oppi alt dette ble svigermor syk (søndag) og mandag sendte vi henne på sykhus med ambulanse. Hun hadde kraftig influensa med feber og stygg hoste. Turte ikke ha henne hjemme, fikk ikke i ho verken vått eller tørt, så hun lå med ringer (dryp) i et paer døgn for å få opp væskebalansen i kroppen igjen! Tirsdag ble æ syk sjøl også! Influensa det og. Feber, nys nys nys og VONDT i alle musklene i hele kroppen!! Vondt i halsen også, men det ble liksom ikke mer enn det! Slitsomt nok med ei syk 18 mnd lita tulle i huset. Helidg vis har mannen og guttongen holdt seg noenlunde friske, emn de var jo på jobb og skole hele dagene... Jaja. Nu er jeg på jobb igjen etter å ha avlevert lillemor i bhg. Var SÅ spent på korsn det ville fyke av siden det er halvannen uke siden sist, og da HYLTE ho fra vi kom inn og til en stund etter at jeg var gått! I dag satt vi ei stund å tittet på ungene som lekte mens ho som tok i mot oss satt ved siden av. Nu skal mamma gå sa jeg, må du gå til Janne. Jada, lillemor godtok det helt uten videre. Gikk til Janne og satt på armen å så på meg da jeg gikk. Felte ikke en tåre! Var nesten litt trist det også... Mammahjertet er merkelig innrettet. Vondt å gå når de små gråter, men jammen var det litt vondt å oppleve at hun nesten ikke brydde seg om at jeg skulle gå også!
iznogood Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 hjelpe seg for en kjempetøff uke dere har hatt. stakkers lillemor og stakkers mammaen hennes! flott at fastlegen trødde til og kom med det som trengtes - det er jo helt eksistensielt å se på at de små har det så fælt! jeg skjønner at det er både godt og sårt for et mammahjerte at småtassen trives så godt i barnehagen. men veldig deilig at hun er så trygg. stor klem til deg!
Trollmora Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Huffda - stakkars liten! Enig med fastlegen at slike små ikke skal ha vondt! Elendig turnuslege - har sikkert ikke egne barn engang. (Det er en forutsetning som jeg tar da....) Bra dere endelig fikk litt hjelp og at din egen influensa er over. Ikke kjekt når svigermoren din ble dårlig midt oppe i dette og så "flinke" som vi er til å bekymre oss ble jo dette lagt på toppen. Fint at lillemor aksepterte avlevering i barnehagen uten kny i dag ) Jeg opplever stadig vekk ved henting at jeg kommer "for tidlig"! Ikke enkelt når man leverer og ikke enkelt når man skal hente heller. Tyder jo egentlig på at ungene har det godt der de er, og det er bra for mammahjertet! Klæm fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå