frokenO Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 hva sies det om å gå på ski/ evt opp i trekket når man er gravid 20 uke.. har mini mage .. hehe
Kosulfa Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Kan fint gå på ski selv om du er gravid..Jeg står på slalåm og begynner straks på uke 22..Avgrenser selvfølgelig farten nå og det er mest kosekjøring på meg...leste en artikkel/innlegg om dette..tror det var en jordmor som skrev og der stod det at man kunne stå på snowboard selv om en var gravid bare en holdt seg unna de mest akrobatiske øvelsene..da kan en jo også stå på slålom/langrenn..faller mye oftere på snowboard enn på ski..iallefall jeg..så jeg koser meg i bakken med god samvittighet:)
mai^prinsessa Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 For min del er det helt uaktuelt å dra opp i trekket... Jeg utsetter meg for minst mulig fare.. Slev om jeg er dreven på ski og ikke kan huske sist jeg falt, så er det mange andre ikke bakken som ikke er så drevne.. Har ofte sett folk som har blitt nedkjørt av andre i bakken som ikke har kontroll i det hele tatt... Jeg holder meg denne sesongen og kommer heller sterkt tilbake neste sesong.. Hvorfor utsette seg for faren når man kan la være? Dette er mine meninger, og det er helt opp til hver enkelt hva de vil gjøre.. Men, jeg gjør det som sagt ikke
AdrenaLine Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Min gynekolog/jordmor sa det gikk helt fint å stå slalåm så lenge magen ikke er for stor. Dette sa hun da jeg var i 10. uke. Hun mente jeg kunne stå leeenge fortsatt. Og om jeg falt så var ikke det farlig. Vi tåler mer enn vi tror... Tidligere var det gjort langt mindre forskning på trening/aktivitet i svangerskapet og man var da langt mer restriktive. Synd at mye av dette henger igjen fortsatt... Så jeg har stått med god samvittighet. Nå er jeg i uke 17 og nå er det skibuksa som setter begrensningene. Jeg er langt mer redd for å skli hardt på isen i Oslo sentrum enn å falle i bakken på fjellet. Det største problemet for oss aktive er at alle andre kommer med sine fordommer og dømmer oss. La folk bestemme selv over sin kropp...
Pink Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Jeg stod på ski uke 14, og gjør det nok igjen dersom magen ikke er kommet i veien når jeg får tid og lyst. Nå er jeg ikke noe råskinn i bakken, men tok nok noen færre sjanser enn jeg normalt gjør, og litt lavere fart. Følte meg tryggere i bakken enn jeg gjorde mens jeg skle rundt på holka før jeg fikk tak i brodder iallfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå