Gå til innhold

Hva kan sosialkontoret hjelpe med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med mange inkasso saker, kan jeg spørre om sosial kontoret kan hjelpe med det?

Jeg blir helt dårlig av å ha alle regningene på meg.. Bare lurer på hva sosial kontoret hjelper med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hvis du har veldig dårlig lønn, kan de gi deg et "kriselån". Dette må du betale igjen senere.

Lykke til :)

Skrevet

Skriv et brev og forklar saken til inkassoselskapet/ene. De har ikke mulighet til å kreve deg mer enn at du har "sosialsatsen" igjen å leve for. Det er også en regel om forelding av krav, jeg er litt usikker på hvilke saker den gjelder, men ta kontakt med kommunen. De har folk som kan gi veiledning i slike saker. Lykke til.

Skrevet

Du har krav på råd og veiledning og som regel har vært sosialkontor en økonomisk rådgiver som jobber mer rettet mot inkassosaker, kreditorer osv.

Jeg tviler på at du vil få økonomisk støtte til å dekke inn gjelda di, for sosialhjelp skal som hovedregel ikke gå til å dekke gjeld. Men de kan hjelpe deg med å kontakte kreditorer, hvordan du best kan ordne opp i gjelden, evt refinansiering osv. Og om du har rettigheter andre steder i systemet. Dersom du kvalifiserer for å søke om gjeldsordning kan de bistå deg med dette også.

Så jeg vil absolutt anbefale deg om å få en time.

Lykke til :)

Hilsen ei som jobber som sosialkonsulent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...