It's all about me Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Guttungen er alene på sitt nivå på avdelingen sin. De to som matchet han er flyttet opp på stor avdeling. Han har ikke noen særlig utviklingsmuligheter der og ting å strekke seg etter, og senker seg heller ned på de andre barna sitt nivå når det gjelder lek og språk. For å få ut frustrasjon innimellom blir han da dessverre overivrig og hardhendt mot de mindre. Han har det bra, og er en glad gutt, han får bre ikke den stimulansen og oppmuntringen som en barnehage skal gi. Han burde uten tvil vært på stor avdeling han også, men ligger ikke an til å komme dit før i august. Skal be om et møte, men hadde vært fint å vite om andre har vært i lignende situasjon og hvordan det endte.
Gidder ikke! Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har jobbet i barnehage i mange år og det vi ALLTID gjør er å være lydhøre og ydmyke ovenfor foreldrenes ønsker. Hvis du hadde kommet til meg med bekymring og tatt opp dette, ville jeg gjort det jeg kunne for å møte dine ønsker. Det bør jo selvfølgelig være realistiske forventninger, noe jeg absolutt syns det er i deres tilfelle. Når gutten din er den eneste på sitt nivå,de to andre har flyttet over på stor avdelig og du i tillegg opplever litt "tilbakegang" hos sønnen din, syns jeg barnehagen skal strekke seg langt for å tilfredsstille hans behov. Ved å flytte han over på stor avdelig, selv om det kan gjøre at de får et barn for mye på den avd. Det er faktisk sånn at man skal være et bestemt antall barn + voksne i HELE barnehagen, men innad kan styrer "trikse og mikse" som h*n vil. Hvis det er helt umulig, bør de ihvertfall få til mye lek på tvers av avdelingene, slik at han får masse muligheter til å være sammen med de større alikevel!
Mille** Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har ikke vært i en lignende situasjon, men jeg har vært i en situasjon som førte til div møter og hvor vi som foreldre måtte stå ekstra på for barnet vårt. Jeg ville absolutt bedt om et møte med de, og stått litt på krava. Kanskje det er mulig å lage til aldersbestemte grupper uavhengig av avdelingene hvor disse gruppene kan gå på turer sammen, finne på aktiviteter tilpasset deres nivå osv. Jenta vår har alltid vært for seg for alderen, og det året hun skulle over på stor avdeling i august klarte barnehagen å få henne inn i juni allerede. Mange har ferie fra da, noen slutter, så det kan dere jo spørre barnehagen om kan være mulig. Lykke til!
It's all about me Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 Takk takk. Vet du om det står skrevet et sted på nett det om at styrer kan mikse og trikse med antallet som h*n vil? Mye hadde løst seg om han bare hadde fått flytte opp. I det minste burde en ta han med opp og leke et par timer hver dag. Stakkar gutten vil jo ikke inn etter uteleken lenger...
It's all about me Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2009 De har noen aktiviteter sammen med den andre i barnehagen, men på langt nær nok. Det er ikke hver dag engang.
Gidder ikke! Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Prøvde å finne noe, men det var vanskelig... Jeg husker ihvertfall at dette var en problemstilling da jeg jobbet som ped.leder og at styrer da sa at det var antallet i hele barnehagen som gjaldt. Du kan jo f.eks ringe barnehagekontoret i kommunen, forhøre deg litt så du har noe "å slå i bordet med".
It's all about me Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2009 Tusen takk for masse hjelp )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå