*Troika* Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hei, Jeg har fått urinveisinfeksjon og har fått noe som heter for Selexid 200 mg av legen som skal taes 3 ganger om dagen. Er så skeptisk for legemidler, spesielt når jeg er gravid, er foressten i 29 uke nå. Er det noen som har hatt urinveisi nfeksjon i graviditeten og har brukt dette middelet som kan berolige meg litt?
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Går ut fra at den legen som skrev ut dette til deg vet at du er gravid.Da kan du i såfall trygt bruke det. De skriver jo ikke ut medisiner som kan være farlige. Kun hvis fordelene er større enn ulempene. Ring evt apoteket å spør. Lykke til.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Hentet fra Felleskatalogen; Selexid Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Det er ikke rapportert om skadelige effekter på foster eller nyfødt barn etter behandling. Det bør allikevel utvises forsiktighet med å behandle gravide i et lengre tidsrom (mer enn 2 uker).
soleia Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Hei! Eg oppdaga at eg var gravid fordi eg fekk UVI. Kontakta legen min, som er spesialist i fødselshjelp, og eg fekk Selexid som du. Har hatt 3 SA tidlegare og problem med å bli gravid, men denne gangen har det gått bra. Er nok verre å gå med ein ubehandla urinvegsinfeksjon.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Hei,jeg hadde uvi i uke 7-8 og fikk selexid som deg,gikk vel på d i to uker,gikk helt fint det=)
*Troika* Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2009 Hei igjen jenter, og tusen takk for svar. Ja legen som ga meg dette vet selvfølgelig at jeg er gravid, men har egentlig aldri stolt helt på leger... Trengte å høre andres erfaringer. Tusen takk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå