Gå til innhold

Flere som ikke ammer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler for tiden at jeg er den eneste i hele verden som ikke ammer. Fikk rett og slett ikke melk, etter iherdig forsøk med pumping. Flaske og nan fungerer greit, men føler folk kikker ned på med fordi jeg ikke fikk det til. Nederlag..

Andre i samme situasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått enda,men jeg har tenkt å ikke ha dårlig samvittighet visst det ikke går med amminga.Mange som strever og strever.Mi søster strevde i alltfor lang tid,ble helt utslitt av å å prøve og prøve...å ikke få noe ut ved pumping...Babyen ble ammet litt som kos etterhvert men begynte å gi tillegg så hun visste att jenta ble mett ialfall;-)

Stå på....og ikke føl deg som den ene for tror mage har det som deg...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett flere med bittesmå som har matet dem med flaske. så du er ikke den eneste.

 

om man ikke har noe valg. hva skal man gjøre da? er jo helt topp at det finnes så bra mme som det faktisk gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et nederlag...

 

...å måtte gi morsmelkerstatning! Jeg opplevde et vanvittig press fra jordmødrene på sykehuset samt på helsestasjonen ang. amming. Sønnen min ble tatt med hastekeisersnitt 1 mnd før termin siden jeg ble svangerskapsforgiftet. Det gikk 3 døgn før jeg fikk pumpe på sykehuset samt at sønnen min ikke hadde utviklet sugeevnen.

 

Det føltes som et nederlag, men jeg holdt stand og nektet å gi ham mat fra flaske før han klarte å suge brystmelk. 2 dager før termin opplevde vi at han endelig klarte det og 4 dager etter syntes vi at han var så flink til å suge at vi endelig gav ham mat fra flaske.

 

Jeg har ihvertfall gjort det jeg kunne for å få melk. Selv amming eller pumping hver 2. time i 3 døgn har heller ikke hjulpet nevneverdig. Har derfor verdens beste samvittighet :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ammer ikke, og det er et valg jeg selv har tatt. Jeg fikk derfor tilbud om en pille på sykehuset for å stanse melkeproduksjonen. Bakgrunnen for dette er veldig ukomplisert, det passer meg rett og slett ikke. Mange vil syns det er egoistisk, men med veldig dårlig erfaring fra førstemann, så var det et enkelt valg.

 

Kos og kos og atter kos med babyen er mye viktigere enn noen edle dråper morsmelk. Spesielt hvis det går på bekostning av nettopp kosen.

 

Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Og vær for all del forbredt på alle spørsmålene: "Ammer du?" "Har du nok mat til h*n, da"? osv... Kan være ganske så irriterende i det lange løp. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for litt oppmuntring. Mue ammepress og mange komenterer, men jeg koser meg med lille jenta våres.. Selv om hun får flaske. Får tåle noen blikk fra gamle damer når vi mater ute blandt folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...