Gå til innhold

Svangerskapskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå inne i mi 12. veke og har vert til lege for 1. savngerskapsktr der det vart tatt prøver, bestillt ultralyd etc. Legen sa så at heretter va det best å gå til jordmor. Han var ikkje noke intressert i å svare på smp (som eg hadde ein del av) og det virka som det berre va å få det kjapt gjort. Som førstegangs gravid har eg ein del smp så ringte derfor til helsestasjonen for å høyre om eg kunne får time med jormor før veke 24 (syns tre mnd er lenge å gruble på ting og tang) men der fekk eg beskjed om at det var nye rutiner så fekk ikkje time før i veke 24. Syns det er merkelig at ein ikkje skal få time før dersom ein føler behov for det, iallefall når ein har ein lege som er lite samarbeidsvillig. Finne jo sjølvsagt mykje info her på internett men syns det kan vere greit å få avklart ein del ting hos jordmor også.

Noke som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm...høres ut som du har vært skikkelig uheldig!!! Har aldri hørt om slike episoder her på helsestasjon eller hos leger...men kanskje de har veldig mange gravide der- så de ikke har tid?? Du kan jo evt bytte lege så du kan få litt bedre oppfølging!! Ønsker deg masse lykke til og håper du får den tiden du fortjener hos jordmor/lege!! JEG synes det er best å gå hos jordmor, de kan mye mere en legene ( iallefall de legen jeg har vært hos) !!

Skrevet

Åh, så kjipt!

Jeg var på min første kontroll i dag (10 uker), og opplevde det som litt bedre. Men legen min var heller ikke helt i taket, hun var 20 min forsinket så hele seansen var over på knappe 15 minutter. Fikk helsekortet (eller hva det nå heter), målte blodtrykket, og fikk stilt henne noen spørsmål ang trening osv, så var det rett på gangen. Men pytt pytt, det blir vel nok av legetimer fremover :-)

Men jeg skal riktignok til jordmor i uke 16, så det er ikke så lenge som med deg. Jeg tror nok at jeg hadde bestilt en ny time hos legen, det er tross alt ganske mye ting og tang som man lurer på. Bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite!! :-)

Lykke til!

Skrevet

føler du behov for å gå til din jordmor da skal du komme til... hadde du trengt å gå hver 3 uke etc skal du få lov til det..

ring opp igjen og si at du skal ha time, at du trenger det osv og at du vet at du har krav på det...

Skrevet

Dette hørtes utrolig kjipt ut..Jeg var på 1. kontroll i dag jeg også, er 10+5. Og jeg var forberedt på at det ikke kom til å skje så mye, men der tok jeg feil. Min lege pratet og pratet, forklarte alt mulig, var faktisk der inne i 45 minutter. Og jeg hadde ingen spesielle spørsmål, hun sa alt av seg selv. Har du ingen muligheter til å få byttet fastlege? Høres jo litt sløvt ut spør du meg, spesielt når du har endel spørsmål..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...