Gå til innhold

Hva tjener en assistent (som ikke er fagarbeider)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i barnehage?? Timelønn? Er det forskjell på om man er ansatt i kommunal eller privat barnehage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man blir ikke rik akkurat:) hadde 230 000 i året, med 4 års ansennitet, jobbet privat. Jeg hadde da fast mnd lønn og fikk utbetalt ca 14000 etter skatt. Tror det er en ganske normal lønn for bhg assistenter. Kommer selvfølgelig litt an på ansenniteten;)

Skrevet

Ok. Er det forskjell fra sted til sted hvor man jobber hen også hvordan lønna er? Jeg er kontorfaglært, men har mistet jobben, og er fristet til å "skifte beite".. har aldri jobbet i barnehage før, starter jeg da med 0 i ansennitet? Lønna er bedre med en slik type jobb jeg har hatt til nå, men likevel..kjenner jeg er litt lei kontorjobb:p Er det noen som vet hva startlønna til en assistent i kommunal barnehage er?

Skrevet

Assistentlønn i bhg starter på 233.000 eller 238.000 (er ikke helt sikker). Som regel er det små variasjoner i lønn om du jobber i privat eller kommunal bhg, men det kan komme litt an på hvor i landet du holder til.

Som assistent i bhg får du ansennitet av ALL arbeidserfaring etter fylte 18 år, i tillegg kan du få inntil 3 års ansennitet for omsorgsarbeid for egne barn.

Skrevet

Ok! Betyr det at om jeg har jobbet siden jeg var 18, er 24 nå, har 6 års ansennitet?

Skrevet

Ja alt man har jobbet etter man er 18 år får man som ansennitet...

Om du skal jobbe i det offentlige og har 6 års ansennitet så tjener du ca 235.000!

drittlønn!!!!!

Skrevet

Ja, huff, det er jo ikke så mye når det ikke er fagarbeiderlønn.. Har jobb nå fram til midten av feburar, og holder alle dører åpne iallefall.. Får vel noe redusert overgangsstønad og siden jeg har ei lita på 1 1/2 år som jeg har aleneomsorg for. Får det nå, er ikke mye, men jeg høyere lønn i jobben jeg har nå enn jeg vil få hvis jeg begynner å jobbe i barnehage..tror dere at jeg vil komme sånn noe lunde ut med omtrent samme inntekt da? jeg tenker at hvis jeg går ned i lønn så får jeg vel kanskje litt mer i red. overg.stønad?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...