Gå til innhold

Hadde dere turt å sende barnet deres på

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 år på ferie i syden sammen med besteforeldre? De er veldig ansvarlige og vil ta godt vare på barnet. Barnet kommer garantert til å kose seg.Det vi tenker på er at HVIS noe skulle hende er vi så innmari langt borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt ann på barnet egentlig, er det rolig og hører godt etter dem og slik så hvorfor ikke.

Mitt egen, som er 3,5 år derimot, hadde jeg ikke sendt avgårde pga han har en dum tendens til å stikke av hele tiden, ekstremt uttålmodig og sånt.

Skrevet

Bare med den ene bestemoren og hennes mann. De tre andre besteforeldrene kjenner han ikke godt nok til at han ville kost seg. Men jeg hadde ikke hatt noe problem med det sånn ansvarsmessig, bare i forhold til at ungen antagelig ikke ville trives optimalt.

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. Men det kommer jo an på besteforeldrene da. Selv har jeg foreldre i 50-årene og vesla vår er for det meste stille og rolig. Men jeg hadde ikke sendt hennne med svigers som er mye eldre. Jeg merker at dem blir fortere sliten og at en liten krabat på 3,5 kan bli litt mye for dem. Jenta vår har god kontakt med alle fire besteforeldrene, så det er ikke det det står på.

Så du må vel bare vurdere helt konkret hva du føler for. Hvor godt kjenner de hverandre, hvor lenge skal de være borte, hvor skal de reise, er det barnevennlig der osv?

Skrevet

Ja selvfølgelig, i hvertfall med slike foreldre samboeren og jeg har, nemlig normale, friske og fornuftige mennesker som tar seg like godt av barna som vi selv gjør.

Vet det er de som er imot, men tviler på at de har samme forhold i familien sin som vi har i vår, der besteforeldre og barnebarn har fått lære hverandre å kjenne fra spedbarnstadiet.

Skrevet

Legger til at jeg forstår helse og alder er en faktor for enkelte, ikke sikkert jeg hadde følt det samme om de var 80-90år og dårlig til beins og noe demente ;-) Da hadde jeg ikke turt å sende "gamlingene" alene på tur engang.

Men foreldrene våre er alle rundt 50år, så helsa og husken er inntakt.

Skrevet

Min 4 åring hadde elsket å reist til syden sammen med mormor og morfar, og jeg hadde latt barnet reise. Tror en uke hadde vært nok for gutten. I desember skal de ha med gutta i en uke, før vi kommer. Farmor og farfar hadde jeg nok ikke latt han reise med, men de hadde heller ikke foreslått det. Ikke fordi det er sviges, men de virrer veldig når de reiser og trenger mye hvile begge to - i motsetning til min 4åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...