Gå til innhold

Vektoppgang pga prevensjon...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt p-sprøyte i 14 mnd og har på denne tiden gått opp 10-12 kg. Jeg er ganske sikker på at vektoppgangen kommer av p-sprøten da jeg vanligvis har en vekt som er svært stabil.

 

Det jeg lurer på er: når jeg bytter til ett annet prevensjons-middel, ett jeg har brukt før og ikke har hatt noen bivirkninger med, vil jeg da gå ned i vekt igjen, altså de kiloene jeg har lagt på meg som følge av p--sprøyta?

 

Er det noen som har noen erfaringer på dette?

 

Logikken min sier meg at om jeg har gått opp pga hormoner så vil jeg gå ned når man tar bort det "forstyrrende"... men vil jeg det? Jeg er vanligvis litt "tralten" (rund).. jeg trenger virkelig ikke disse ekstra kiloene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har vært borti noe lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...