Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr men ikke i form så er sykemeldt. har en gutt som er 2,5 år og går i barnehagen.

Han er i barnehagen 3-4 dager i uken... som regel 3... da er han fra mellom 8-9 til mellom 2-3.

får så dårlig samvitiget når jeg leverer han.. at jeg burde ha han hjemme..

men jeg har ikke engri til og gjøre ting med han hele dagen så det er jo mer morro for han i barnehagen..

når jeg henter han har jeg enrgit til han så vi leker, pusler. leser osv osv..

er jeg er dårligmor som er hjemme og sover mens han er i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min var fulltid i bhg hele tiden han, selv om jeg var sykemeldt i slutten av svangerskapet. så gikk han ned til 60% etter at jeg hadde født. du har ingen grunn til å se på deg selv som en dårlig mor selv om barnet er i barnehage! de har det jo kjempefint der, får lekt masse og kost seg med venner. ingen grunn til å ha dårlig samvittighet! :)

Skrevet

Selvfølgelig er du ikke det! Det er jo en grunn til at du er sykemeldt, og den grunnen er ikke at du skal ta deg av sønnen din hele dagen. Tvert imot så trenger du å slappe av. Han storkoser seg nok i barnehagen, der gjør de mye gøy og det er andre barn der som han kan leke med, det er da mye morsommere enn å være hjemme sammen med mamma som ikke har overskudd til å finne på så mye akkurat nå.

Nei, slapp av og nyt dagene i fred og ro, blir travelt nok når nestemann kommer. :)

Skrevet

Takk for gode ord.. godt og høre fra en oveføsom gravid som sitter og gråter et par tårer når lille gutt er levert...

nå skal legge meg på soffan.. håper jeg sovner.. sov ikke natt pga ryggen..

takk for gode ord.. hjelper og høre andre sier det=)

Skrevet

nei du er ikke dårlig mor selv om du har barnet ditt i bhg og du selv er hjemme pga du er sykmeldt...

jeg var også sykmeldt når jeg venta nr 2 og jeg hadde da gutten i bhg :)

hadde ikke dårlig samvittighet forde.....han hadde nok det mye gøyerer i bhg enn å være hjemme sammen med meg.....:)

Skrevet

Jeg er selv sykemeldt pga div plager ifm svangerskap. ER ikke i tvil om hvor snuppa har det best, så hun er i bhg. Hun er 3,5 år. Hun leveres mellom 0930 og 10 og hentes rundt 16. Hun stortrives. Og hun er i fin form når vi henter henne. Jeg vet at hun vil i bhg så det gjør valget veldig enkelt for meg.

Selv var jeg alene med henne i helgen og det var slitsomt. Måtte rett og slett la henne se en del film, så jeg fikk hentet meg inn. Det synes jeg ikke er noe godt valg, men jeg er rett og slett nødt til det nå.

Så om hun skulle være hjemme med meg, så hadde det blitt sånn.

Jeg anser meg overhode ikke som en dårlig mor!

Skrevet

Selfølgelig gjør ikke dette deg til en dårlig mor.

Du har jo ikke energi til overs, man blir ikke sykemeldt for å være hjemme med barna ;P

Skrevet

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor. Barnet ditt har det helt sikkert super-dupert i bhg. Mye morsommere der enn hjemme med en sliten mamma.

Da jeg ble sykmeldt i slutten av mitt andre svangerskap, fikk jeg beskjed av lege at eldstejenta fortsatt skulle være i bhg, jeg burde ikke ha henne hjemme, da fikk jeg ikke tatt det med ro sa han..

Skrevet

Slutt å ha dårlig samvittighet, dette vet du svart på selv. Selvfølgelig er du ikke det. Er det bare for ham å ha en utslitt mor som ikke orker noe?

Skrevet

Det er vel en grunn til at du er sykemeldt, er det ikke?

I mange tilfeller er det vel en tyngre jobb å passe en 2.5-åring på fulltid enn det er å ha en vanlig jobb.

Ikke ha dårlig samvittighet, bortkastet energi.

Skrevet

Slutt med en eneste gang!

Bare tull og tøys at du skal ha dårlig samvittighet. Du er sykmeldt og skal lade opp på dagen, mens sønnen din helt sikkert storkoser seg i barnehagen, sånn at dere kan ha en fin ettermiddag sammen!

Jeg er minst like teit som deg altså;)

Er hjemme på dagene mens påsan er i barnehagen, trener 2-3 ganger i uka, alt ettersom hvordan formen er (rehabilitering) og jeg føler meg til tider egoistisk og kjip siden jeg sender han i barnehagen mens jeg bare er hjemme.

Men jeg har jo ikke overskudd eller mulighet til å gi han de utfordringene og opplevelsene som han kan få i barnehagen, så derfor sender jeg den dårlig samvittigheten dit pepper'n gror:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...