Gå til innhold

Vekta mi.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 20 og har lagt på meg ca 1 kg siden jeg ble gravid.

Har fått ganske bra mage allerede. Veide 78 kg da jeg ble gravid og er 170 høy... Synes jeg har lagt på meg lite. Kan det være at jeg på en måte har gått ned i kg på resten av kroppen, og at det som befinner seg i magen (babyen, morkaka o.l) har tatt over de antall kiloene jeg egentlig skulle ha gått opp. Skal sies at jeg var en skikkelig godtegris før, men etter jeg ble gravid så frister ikke dette mye. Går mest i frukt og vanlig mat.

Hvor mye har dere andre lagt på dere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en kilo opp?! Det misunner jeg deg :) Jeg er i uke 24 og har gått opp 7 kilo - fra 52 til 59 kilo. Er 1,68 hø, så startvekten min er ikke veldig hør. Mulig man legger på seg mer om man er "liten" i utgangspunktet? Synes ihvertfall det er pyton å ese ut. Gleder meg til dette er over og til å komme tilbake til matchvekt. Har alltid vært småspist, men nå er jeg konstant sulten. Trener en god del, men kiloene raser på uansett. Med andre ord: Vær glad du ikke har gått opp mer. SOm du sier så kan den beskjedne vektøkningen din skyldes at du har kuttet ut den dårlige godterivanen din - og at du kanskje har mistet en del fett pga det. Så lenge du ikke er undervektig, tror jeg ikke det er noe farlig at du ikke har gått opp mer enn hva du har gjort. Det er også en del som legger på seg minimalt til å begynne med, men så kommer kiloene mot slutten.

Lykke til med resten av graviditeten :)

Skrevet

Jeg var akkurat mange kg som deg da jeg ble gravid, 172 cm.

La lite på meg i starten, men det kom på slutten, så ikke vær redd;-)

jeg veide nesten 100 da jeg fødte. blæh........sliten ennå med litt for mye. Fosteret får uansett næring, det er du som får mangel på div. vitaminer og mineraler hvis du ikke spiser nok .

Skrevet

Ja, det er fint mulig.

Jeg er i uke 36 og har gått opp 15kg. Fra 62 til 77kg, er 175cm.

I første svangerskap gikk jeg opp 19 kg, da fra 76 til 95:S

Skrevet

jeg la på meg 4-5 kg jeg på hele svangerskapet, men det var fordi jeg gikk ned. Var 5 kg lettere etter graviditeten, og gutten var 4kg da han ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...