Sjusak Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Vi har planer om å flytte fra her vi bor, enten til nærheten av min, eller sambos hjemby. Men i hvilken ende begynner man? Vi må begge ha ny jobb, vi må kjøpe hus, selge leilighet, og få ny barnehageplass til junior. Med tanke på opptak så burde man vel nesten søke barnehage først, men man må vel bo i kommunen før det? Hmmmm.... Hjelp hjelp
solstråla_mi Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Hmm.. Jeg har nettopp ringt en kommune og spurt om det med bhg plass, fikk beskjed om att jeg kan søke nå, men må bo i kommunen innen bhg start:)
Vinden blåser Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 man kan søke om barnehageplass uten å være bosatt i kommunen. er bare å skrive på søknaden at man er på tur til å flytte dit så er det bare å starte å se etter jobb og sted og bo.. har dere råd til å ville nok startet med å prøve selge leiligheten deres om dere ikke har råd til å eie to steder..i verste fall må dere jo da "bare" leile et sted å bo inntil dere har fått solgt/kjøpt nytt...ikke ideèlt,men salg av leil er jo ikke nødvendigvis såå enkelt akkurat nå... og skulle en av dere få jobb som dere mååå starte i før flyttedatoen så får dere leie en hybel som vedkommede kan bo i så får det bli litt pendling fram og tilbake.. tar tid og energi å bytte "liv" på en slik måte,men man må bare bite i det sure eplet og holde ut...
2nj♥ Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Vi flyttet i september i fjor. Bygde hus på nytt sted. Mannen søkte jobb, og fikk jobb, før vi flyttet. Solgte huset vi bodde i ca 4 mnd før vi flyttet. Søkte barnehageplass til begge barna før fristen, og de fikk begge plass fra barnehagestart (15.august). Var ikke noe krav om at vi måtte bo i kommunen ved barnehagestart. Snakket bare med styreren i barnehagen og fortalte når vi kom flyttende og når det passet for barna å starte med innkjøring (kommunal barnehage).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå