Gå til innhold

Hva betyr det når man blir strippet ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Føler meg litt dum men hva betyr det når man blir strippet hos jordmor?

Har gått å lurt på det siden sist jeg gikk gravid- men fant aldri ut hva det betydde..

 

Er det tøying eller lign før fødsel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det betyr at jordmor "røsker" litt i åpningen med fingrene for å få fortgang på fødselen. Er visst litt ubehagelig, men ikke veldig vondt, og sikkert uansett verdt det hvis ting settes i gang kjappere! Vondt er og blir det uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Men blir alle strippet eller er det bare i tilfeller hvor man har gått over tiden?

Hehe- jeg krysser alt jeg har for at smertene er verdt gleden etterpå :) Er vel en grunn til at det er mange som får flere enn ett barn..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle blir strippet. Har inntrykk av at det er de som er ved termin og hodet er festet og alt er "klart" og de som har gått til termin eller overtid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at jordmor går inn med to fingre for å vide ut mormunnen. i noen tilfeller går hun med fingrene inn gjennom mormunnen og sirkulerer med fingrene rett innafor åpningen. dette kan noen ganger føre til blødninger, men det er helt ufarlig. men hun gjør ikke dette før barnet er klart, eller om det er et veldig stort barn. i mitt tilfelle gikk legen inn når jeg var i uke 39, pga av at sønnen min var veldig stor. det betyr ikke at fødselen starter, de bare prøver å få den i gang. ikke alltid det hjelper! håper det var bra svar=)

 

Hilsen mamma igjen i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette gjor de med meg da jeg skulle ha gutten min i forige svangerskap.. Vannet mitt gikk i uke 32, men de startet ikke fødselen før i uke 34.. Da var jeg til en ultralyd, de så at jeg var klar for å gå igjennom en fødsel, å legen begynte å vide ut med fingrene sine.. "nå er jeg litt stygg med deg" sa hun, men jeg synes ikke det var noe værre enn å være til en vanlig GU, synes ikke det var noe vondt jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...