Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 er så sliten og frustrert..i elleve mnd har jeg vært mamma 24 timer i døgnet. natters tid er jeg våken minst en gang om dagen er hun gal etter puppen skal bare kose, i tillegg har jeg ei på 7 år som trenger omsorg om støtte. sagt fra til min kjære samboer men han sier det passer dårlig nå att jeg kan ta meg en time fri, for vi pusser opp og da har jeg barna fra vi står opp til de legger seg. han kommer fra jobb spiser middag og begynner med oppussing etter på. fikk råd fra hs att han kunne hjelpe meg med nattavenning , men nei han skulle på jobb så det gikk ikke! ( er veldig flink når han kan) men gi meg en time da...jeg kan ikke dusje uten att barna er med, kan gå på do til nød. jeg gjør husarbeid med barna i hælene , jeg handler med barna på slep ja så si alt!! har snakket med mamma men hun sier att det ikke er noe som heter og være sliten. hun har hatt tre barn og aldri vært det. husarbeid er kvinnensplikt! to mnd til med oppussing da er jeg ferdig kaputt. ja jeg sjønner att samboeren er sliten sulten klar osv og nå¨r han kommer hjem må han hvile sove osv.. mått bare blåse ut litt..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Høres ut som om dere sliter litt med prioritering i forholdet. Er det livsnødvendig å bli fort ferdig med oppussingen? Kan noe av det settes på hold slik at du kan få tatt deg inn litt og samlet krefter, og mannen tilbringe mer tid med barna? Ville helt klart prioritert søvn og barn fremfor oppussing. Om det ikke er kjøkken eller bad som må renoveres. Husk at tiden går så altfor fort og barna vokser og vips en dag er de store og dere utslitt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Selvfølgelig er det noe som heter å være sliten! Moren din kan bare klappe igjen den prektige smella si. Og husarbeid er ikke en kvinneplikt. For øyeblikket er det slik at du og mannen har full rulle begge to. Been there, done that. Dere stiller nok likt hva jobbing angår. Mange menn som ikke forstår at det å¨ta seg av flere barn 24 timer i døgnet er en ganske krevende jobb! Derfor er det bare rett og rimelig at du får avlastning en og annen natt. Og du er høyst menneskelig som ønsker deg en time fri av og til! Hvis ikke moren din vil støtte, så se om du kan få ordnet det på annet vis. Finnes frivillige hjelpere i enkelte kommuner. F.eks. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå