Gå til innhold

Jeg er så redd for gutten min:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gråter ofte når jeg legger meg!Er så redd for at ingen skal være glad i han, at han ikke skal få venner, at han skal bli mobbet osv. Og så er jeg redd for at han skal bli narkoman!!Vet det høres sprøtt ut, men jeg tenker MYE på det! Tørr ikke å få flere barn pga at jeg er så redd for alt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du trenger å snakke med noen profesjonelle...

Skrevet

Kjære deg.

Dette minner om meg selv da jeg fikk min første for 16 år siden...

Jeg var da 19 år og uerfaren når det gjaldt barn.

Jeg var hjemmeværende til eldste var 5 og nr 2 var 2.5 år. Da fikk jeg meg jobb i samme barnehage men på annen avdeling.

Jeg syntes det var betryggende å kjenne de han omgikkes med og få se at han hadde det bra i løpet av dagen.

Han var da en veldig forsiktig og sjenert gutt som ikke tok igjen overfor andre barn.

Før han begynte på skolen var det mye i media om mobbing. Jeg var overbevist om at sønnen min kom til å bli mobbet siden han var så lite tøff. Han var lten og tynn for alderen og ikke serlig flink fysisk.

Da han heller ikke kom i klasse med den eneste vennen han hadde var jeg skikkelig bekymret.

Sønnen min går nå i 10 klasse. Han er en kjempegrei gutt med masse

venner av begge kjønn. Til tider kan han la seg provosere og har vært i endel bråk på skolen.

Jeg tar meg selv i å tenke at det tross alt er bedre at han havner i trøbbel i ny og ne enn at han blir plaget av medelever.

Må få legge til at jeg selv hadde få venner på skolen og at det kan være litt av grunnen til at jeg var så bekymret for gutten min.

Dette går mest sansynlig helt fint.

Hvis du vil skrive til meg kan du gjerne gjøre det.

Klem.

Skrevet

Det viktige er jo at han blir elsket av deg i første omgang. Gi han masse kjærlighet, kos, klem, ros og god selvtillit. Har han god selvtillit, blir han ikke så lett mobbet. Introduser han for en sport, lær han f.eks å gå på ski eller skøyter. Å mestre en sport gir selvtillit. Vær med han på lekeplassen, la han ta inisiativ til å ta kontakt med andre. Dette går så bra, så!. Tror alle foreldre i bunn og grunn er redde for det samme som deg.

Skrevet

Aurora- mamma: Det var et skikkelig fint svarinnlegg av deg =)))

Skrevet

Takk for svar dere. Savner nyfødt-tiden, da han kunne ligge inntill meg 24 timer i døgnet. Er så redd for å slippe han ifra meg, "miste" kontrollen over han, hvis dere skjønner. Ønsker å se han 24 timer i døgnet;)

Skrevet

Jeg må få legge til at sønnen min som var så liten, tynn og svak begynte med boksing som 12 åring. Noen kraftkar er han enda ikke, men sterk og kjapp og meget god teknisk.

Han vant flere mesterskap innen sin klasse og var med i ungdoms NM 2 år.

I sommer fikk han kyssesyken og har dessverre ikke kunnet trene ennå. Men mammahjertet mitt har banket av stolthet på mang en boksekamp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...