storebror og junibaby=) Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 jeg har ca 18000 kr i inntekt FØR skatt. Og 14500 ETTER skatt. Hvor mye vil jeg få utbetalt om jeg tar permisjon med 80% LØNN,altså 54 uker hjemme?? jeg er så dum når det gjelder slik,kan ringe lønningskontoret,men først begynt å fundere så er det lenge å vente til i morgen=) hva vil lønne seg? 80% lønn eller 100% lønn??
Kamomille Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Du får 80% av lønna di før skatt. Hvor mye du sitter igjen med etter skatt kommer ann på hvordan du trekker skatten. Ved % trekk, så kan du jo selv regne ut hvor mye skatt du skal betale av 80% lønn. Ved tabelltrekk, så du nesten sjekke tabellen for å se hvor mye du sitter igjen med. Hvis du får utbetaling direkte fra nav, så regner de om lønna di til en dagsats. De utbetaler for 5 dager pr uke. dermed kan utbetalingen bli ulik fra måned til måned avhengig av hvor mange arbeidsdager det er hver måned.
storebror og junibaby=) Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2009 ok får penger av jobben. Men mye er 80% av før skatt her da?jeg er helt dum på matte*sorry*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå