Gå til innhold

NICE - del ditt reisetips!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

reiser om en ukes tis, hva er ditt tips ang nice?

shopping, mat, ting å gjøre...

(reiser med snuppa på 15mnd og mannen min :) gleder oss!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Nice mange ganger, men det var da vi bodde i Frankrike da jeg var liten.

Så jeg kan ikke si hva dere skal gjøre, for jeg husker ikke hva noe heter.

Det er jo ikke speseilt varmt der nå så strand er ikke så aktuelt.

Men de har jo mye god mat, og vinsmaking skal det jo gå an å få til, men det passer jo ikke så bra sammen med små barn.

Sist vi var på de kanter var vi i en landsby som het Brignoles, fantastisk by, me ingend er sankkes engelsk, men siden jeg er dreven i fransk gjorde jo ikke det noe.

Jeg ville ihvertfall andbefalt å reist litt utfor byen for å oppleve veldig franske landsbyer osv, det er ganske kos :)

Men jeg lurer, hvem reiser dere gjennom? Har dere bestilt alt på egenhånd?

Skrevet

reiser med norwegian, skal besøke en fetter av meg som bor utenfor nice, bor der, og så drar vi på utflukter rundt om kring tenker jeg :)

vi har ei lita ei på 15mnd, han og kona har en på 7-8mnd, så blir nok ikke så mye vinsmaking dessvrre (kanskje litt hjemme ;)

gleder meg til å spise masse god mat, blir godt å komme seg bort litt!

er nok ikke mer enn 10grader der kanskje, men bedre enn -10 !! :)

Skrevet

Jeg kom hjem fra Nice for akkuart 3 timer siden jeg, etter å ha vært der i 11 dager, dette er 3. gangen vi reiser ned med barn, og nå er snuppa vår 20 månder. Samboeren min har leilighet der, og det må jo benyttes:) Når det gjelder shopping, så er det jo bare bankkontoen som kan stoppe deg. Gallerie Lafaytte er et fint senter, med merker i alle prisklasser, men nå er det salg fram til 10 februar, så da rekker du jo det. Vi har gjort noen kupp der på baby burberry. Hvis ikke må du legge turen innom Jacadi, dem har så nydlige klær. Jeg elsker den stilen med vaffelsøm på kjoler, og rene linjer, og da er dem klærne midt i blinken:) Boinpoint, DYRT, MEN OGSÅ VELDIG MYE FINT. Og petit Bateau. Mye fine klær, og verdens beste bodyer:) Dem har egen butikk i gågata i Nice, men selges også i andre butikker, balnt annet på Lafyette. Til deg og mannen er club player, og Papparazi fine butikker. Dem ligger også i Nice sentrum. Ellers kan du jo drømme deg bort med designer butikker som Escada, Chanel, Sonia Rykel osv:) Mat er det også nok av, i gamlebyen er det mange små og koselige resturanter,og dem har god mat, og en helt egen stemning. Gamlebyen er jo i seg selv en opplevelse.) Ta og bruk bussen, besøk nabo byer, som Antibes, Cannes for.eks. Og ta med så mange bleier som mulig...det er DYRT i Frankrike. 120norske for en pakke:)

Skrevet

takk for tips!!

bare en liten uke igjen, gleder meg maaaasse!! :)

Skrevet

fler? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...