Gå til innhold

Bachelor-oppgave i sykepleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette? Hvor mye må man skrive, hva skriver man om, er det vanskelig å bestå? Jeg vurdere å begynne på sykepleien, stortrives i jobben som assistent, men kan jo bare drømme om å få noe fast annet enn helgevakter. Og det skjønner jeg jo..

Jeg har nok eksamenangst, er 9 år siden jeg satt på skolebenken sist. I tillegg liker jeg ikk eå stå foran folk og snakke, jeg blir så lett brydd og rødmer. Men jeg er ikke noe spesielt sjenert heller, så jeg vet ikke hva det er jeg rødmer for liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve bacheloroppgaven er en avsluttende oppgave en skriver, under veiledning. Denne bruker du god tid på, og er ikke skremmende. Man velger selv emne man vil fordype seg i, og så velger en oppgavetekst sammen med veileder.

Med grunnlag fra de tre årene du har gått før du skal skrive oppgaven, skal den ikke være vanskelig å bestå. Men underveis er det jo en god del stoff som skal læres og tas eksamen i: anatomi/fysiologi, sykdomslære, farmakologi med medikamentregning, hjemmeeksamen synes jeg var vanskelig. Da fikk vi et case som vi skulle "løse" med tanke på all kunnskap vi har tilegnet oss....i tillegg til praktiske ferdigheter og praksisperioder.

Du får god trening i å stå foran folk å snakke, mye gruppearbeid, praktiske oppgaver osv. Men det går vel greit? :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...