Gå til innhold

Noen som har hatt barn med til legen når mor har legetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det iallefall?

Jeg mener at man mor ikke skal ta med seg barn til lege når hun har time, men det ser ut som at jeg må det gitt..

Har kjempe vondt i ryggen. Har hatt det en stund, men nå er det sånn at det låser seg om jeg bøyer meg ned, å når samboeren maserte ryggen min igår sa han at det kunne kjennes ut som at jeg har skiveutglidning(Han sa det gikk utover på ene siden av syggraden å innover på andre siden)..Gjør vondt å sitte, ligge, gå osv..

Men så spurte jeg om han kom hjem fra jobb når jeg fikk time hos legen (bare ca 1,5 t) Men det kunne/ville han ikke! Han syns jeg kunne ta ungen med meg, men som sagt så syns jeg ikke noe om det å i tillegg så er ungen overalt! Han er 11mndr å sitter ikke i ro! Så jeg tror at jeg ikke kommer til å klare å følge med på legen. Å hva om han må kjenne på ryggen min? Mini sitter jo ikke på en plass å venter imens! Han kommer jo til å røre alt han ikke får lov til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må man så må man, sånn er det bare.

Jeg er alenemor for to små uten noen mulighet for barnevakt overhode, så her må jeg ta med begge om jeg skal til lege eller annet. Pleier å beklage det, men får høre at det går så fint så.

Klart ville nok ikke bestilt gynekologisk undersøkelse om jeg ikke hadde noen til å ta dem da.

Skrevet

Har hatt med meg alle mine tre barn flere ganger..

Det går bra det!! Minsten sitter ofte i vogn, fastspent. Bøker eller leke får de ha med seg, og noe å drikke. (fin avkobling for de, for det er jo kjedelig da)

Lykke til!!!

Skrevet

Ja, jeg er heller ikke bortskjemt med at samboer tar fri når jeg har legetime. Jeg har tre barn som jeg derfor i tur og orden har hatt med meg til lege, gynekolog og tannlege. Jeg har tatt alle 6-ukers kontrollene med babyene med meg, satt inn to spiraler mens babyene har ligget i vognen sin, skiftet plomber og skrapet tannstein osv. Men siden de har vært forholdsvis små på disse tidspunktene, har jeg timet det slik at de sover. Så det har gått bra.

Skjønner det er vanskelig å time en på 11 mnd. Men som hun over sier; vognen er god å ha, en bok eller en rangle. Det er tross alt få minutter legen bruker til å se på ryggen din, og det burde gå bra. Legen min sa at en unge gikk greit, men når mor kom alene med to, kunne det bli verre, hehe. Tror de fleste leger er vant til at mødre ofte må ha med seg ungen. Det er tross alt ikke så lett å finne barnevakt heller. Min samboer hadde aldri i verden tatt seg fri for å følge meg til legen/passe ungen dersom det "bare" var en rygg.

Dette går så bra så. Det værste som kan skje, er jo at han begynner å skrike i vognen sin - og det har legen garantert opplevd før.

Skrevet

Er alenemor så før permisjonen var over måtte jeg jo ta han med. Ved gu ville jeg nok sørget for å finne et tidspunkt som passet med at noen kunne se etter han.

Du kan jo bare ta han med i vognen? Og ta med en leke og noe frukt?

Kommer til å være så mye intr å se på der inne at kan hende du blir positivt overasket;)

Skrevet

Tar stort sett alltid med meg jenta når jeg skal til lege/jordmor (bare svangerskapskontroll jeg går til) Hos legen bare tar jeg med meg vogna inn, sånn at hun er fastspent. Hos JM går ikke det, så det er litt slitsomt (stress når ungen skal rive ned allt hun finner mens jeg blir sjekka) Men det går jo på et vis...

Ta med en leke, et kjeks eller noe som hun eller han kan få når du skal undersøkes.

Skrevet

Er alenemor og har akkurat hatt med ei veldig aktiv ei på straks ti mnd på gu..hadde med bilstolen inn men da hun ble sinna undervegs kom en snill kontorsøster de fem minuttene slik at vi fikk litt ro ( hun tilbød seg selv) . Det gikk helt fint.

Tror de er helt vannt til at mange må ta med ungene på timer midt på dagen og finner løsninger etter det.

Skrevet

sett ungen i vogn. pleide jeg når ungene her var så små å jeg måtte til legen. også kan du ha en bolle pose eller en annen bestikkelse liggende hvis h*n begynner å vræle feks. legene er vant til at mødre har med barna så det er ikke no problem.

Skrevet

Har foresten tatt henne med på GU også (6 ukers kontroll) gikk da fint det, hun sov i bagen stort sett heletiden. Våknet selvsagt akkurat når jeg satt i stolen. Legen komenterte bare at "Nå er hun våken, og ser rett hjem..." (bagen sto litt uheldig plaser kanskje.. Men regner med et barn på 2mnd ikke får traumer av å ha sett "rett hjem"

Skrevet

Hadde forresten med meg mellombror på 2 år til jordmor på kontroll da jeg gikk høygravid med sistemann. Det gikk også greit. JM fant frem tegnestifter og ark som han fikk prøve seg på. Selv ville han selvfølgelig helst leke med apparatene hennes, hehe. Jeg følte han var overalt, og ble litt svett, men JM bare lo og sa det var koselig.

På timen etter meg kom også en høygravid mor med sin storesøster som jeg overhørte var 16 mnd.

Da jeg skulle sette inn spiral hadde jeg selvsagt med meg babyen. Og jeg skjønte på gyn at dette var svært vanlig. I gangen hadde han til og med en egen barnevognparkering. På timen før meg kom en mor ut med sin datter, og hun var nok godt over 2 år. Da hadde altså mor vært hos gynekolog. Må man, så må man. Ikke alle som har flaust med menn som tar fri eller bestemødre som stiller opp.

Det eneste legene er litt betenkte til er vel å ha med barn hvis man skal under kniven på et eller annet vis.

Skrevet

Jeg må ha med ungen hver gang båte til lege, tannlege og til og med da jeg hadde en hemorideopperasjon(men de ville jeg ikke gjort igjen).

Skrevet

Takk for gode tips til underholding:) Må nok bare ta han med meg, for jeg må til legen uansett om bf har lyst til å hjelpe til eller ikke!

Så da skal jeg bare gå litt tidligere ut døra så jeg rekker å gå på butikken å kjøpe jus og noe å knaske på:)

Også får jeg bare håpe at det går bra:) Var iallefall fint å høre at andre har god erfaring med det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...