Gå til innhold

Litt mye detaljer men...

MammatilMarcusoglillespiren<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hadd problemer med forstoppelse,er 20+6. jegklarer ikke mer,.,,drikker masse vannog slikt men ..jeg får d alikevel...har bekkenløsnig så løpe en tur i skogen er ike et alternativ for å få fart på ting...hva kan jeg gjøre? Gav seg heldigvis for denne gang men d kommer alltidigjen...og det er steinhardt...føles som å "føde" fra endetarmen for å være litt grov. Det er ubeskrivelig vondt og slik skal d da ikke være. Noen med erfaring som kan gi meg andre tips enn svisker?fordi det hjelper ikke asså. takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

yoghurt skal jo være bra. og spesielt biola. det stabiliserer magen.

jeg var veldig plaget med dette i mitt første svangerskap.. tror ikke jeg gjorde så mye annet egentlig...

drakk mye, skal jo drikke mange liter vann om dagen egentlig.. det klarer jeg ikke da...

Skrevet

Man skal ikke drikke mer enn toppen to liter veske om dagen da..jeg tør ikke d heller,redd for masse væskeansammling. Jeg har alltid drukket biola eller cultura og spist youghurt og slikt...det hjelper ikke nå..dagen jeg fikk fortstoppelsen hadde jeg spist youghurt og musli til frokost og drukket masse vann og spist frukt...fikk d alikevl..jeg skjønner ikke dette,,,..har aldri plagdes før...er dette pga av noe som går eller er d noe som man får fordi tarmene blir klemt el noe? pga fosteret tenker jeg..

Skrevet

kjøp laktolose på apoteket og bland litt i biola drikke yoghurt, finnes mange gode smaker. Drikk det litt hver dag :)

det hjelper å smøre endetarmsåpningen (og gjerne litt inni) med vanlig mat olje, da glir bæsjen litt lettere ut ;)

c vitaminer hjelper også, finnes masse i rød paprika.

Skrevet

så man kan ta avføringsmiddel når man er gravid? Trudde ikke man kunne d men,takk for svar=)

Skrevet

Havregrøt (kokt) ev. med rosiner i hjelper meg. Du kan også masere føttene dine på fotsonen for fordøyelsen.

Skrevet

Kiwi skal være bra for fordøyelsen.

Skrevet

Hvis du ikke allerede tar magnesium er dette redningen mot hard mage. Jeg hadde samme problemet i starten, hvert dobesøk kjentes som en liten fødsel. Etter å ha tatt magnesiun i 3 - 4 dager var problemet borte og er ikk kommet tilbake.

Du vet sikkert at hvis du ikke får gjort noe med dette er sjansene mye større for at du får hemorider, så hvis magnesium ikke hjelper burde du snakke med legen din eller jordmor.

Lykke til

Skrevet

Snakk med de på apoteket, forklar at du er gravid og at du er forstoppa. De har ting du kan ta når du er gravid. Selv bruker jeg duphalac, en sirup-lignende drikk. Er ikke alt av avføringsmidler du kan bruke, men mye. Lykke til!!!

Skrevet

HI du skriver at du ikke tør drikke mye pga væskeannsamlinger, dette er bare tull. Drikk så mye vann du bare vil, gjerne 2-3l om dagen. Ved ødemer (hevelser) i beina bør du drikke enda mer + sitte med beina høyt.

Skrevet

ja havregrøt høres bra ut...ehm..bare for å si d ...man skal aldri aldri aldri massere under føtene når amn er gravid med mindre man er proff...det kan fremkalle abort..jeg er massøse så jeg har peiling..så d må du slutte med med mindre du selv er fotsone terapeut el noe da.

Skrevet

Hvis du spiser fiber, musli osv uten å drikke ekstra med vann virker det mot sin hensikt og fører til enda hardere avføring! Det er kjempeviktig å drikke nok vann.. gjerne inntil 3 liter om dagen når man er gravid

Skrevet

JEg tok det opp med legen og fikk råd om å ta en spiseskje visibli, det er fiberpulver! Kjøpes på helsekost eller apotek:-)Fungerer som bare det, men pass på å drikk rikelig med vann:-)

Skrevet

For å unngå veskeansamling etc er det viktig å drikke rikelig med vann, det høres helt rart ut men, des mer vann du drikker des mindre sjanse er det for ansamlinger:-)

Skrevet

jeg kan ike drikke emr enn to liter vann+ ekstra når jeg trener pga av at jeg har en nyre tilstand som gjør at nyrene mine ikke greier å filtrere ut mer væske enn d i døgnet,drikker jegmye mer får jeg store problemer.

Skrevet

Har ikke lest alle svarene over, så mulig du har fått dette tipset allerede, men kiwi! Utrolig, men sant! Jeg har hatt perioder der jeg har slitt med forstoppelse, og med min utpregede angst for hemorrider, så har kiwi blitt redningen. Et par om dagen og bæsjen er som smør ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...