Gå til innhold

Litt mye detaljer men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hadd problemer med forstoppelse,er 20+6. jegklarer ikke mer,.,,drikker masse vannog slikt men ..jeg får d alikevel...har bekkenløsnig så løpe en tur i skogen er ike et alternativ for å få fart på ting...hva kan jeg gjøre? Gav seg heldigvis for denne gang men d kommer alltidigjen...og det er steinhardt...føles som å "føde" fra endetarmen for å være litt grov. Det er ubeskrivelig vondt og slik skal d da ikke være. Noen med erfaring som kan gi meg andre tips enn svisker?fordi det hjelper ikke asså. takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk biola:)

Skrevet

drikk biola eller sviskersaft, eller spis svisker og svisker yoghurt:p

verdt å prøve!=) har hatt hard avføring jeg også, er 14 + 5 idag!..

mamma som kom med rådene, mn de hjelper! lykke til!:)

Skrevet

drikker masse biola og spiser youghurt og har prøvd svisker..det hjelper ikke..kommer ingen vei...huff,føler meg så frustruert nå=( Skjønner ikke hvorfor jeg får d slik,har alltid hatt perfekt fordøyelse jeg...aldri hatt fortstoppelse i mitt liv før...

Skrevet

Du har det fordi det desverre er ganske normalt for gravide å få tregere fordøyelse (du kan lese om det i svangerskapsbøker). Jeg er heldigvis ikke plaget av dette, men jeg er enormt plaget et store luftsmerter i stede, ikke noe kjekt det heller.

Fiber kan hjelpe, linfrø f.eks. Ta deg en prat med lege eller jordmor på neste kontroll, så kanskje de har noen gode råd :-)

Skrevet

Kanskje du kan bruke Lactulose e.l. er ikke sikker på åssen det er når man er gravid. Du kan jo høre på apoteket...?

Skrevet

Huff ja,jeg får gjøre det...dette er d værste jeg har vært med på asså...:S Har jo store luftsmerter i tillegg ...ikke noe kjekt nej.

Skrevet

for meg funker det alltid med druer... må riktignok spise mange, men etter nesten en pakke stenfrie druer funker det alltid helt fint å gå på do. Verdt å prøve ihvertfall.

Skrevet

Henger med på snusmumrikk, druer er knall!! Merker fort hvis jeg ikke spise druer en dag. Nå er jeg hekta på iskalde, stenfrie druer mmmmmm.....

Skrevet

tørkede aprikoser hjelper alltid for meg, pakker jeg for mange i meg, kan det gjerne virke for bra! Men får ihvertfall "lettet på trykket" :-)

Skrevet

1 skje kaldpresset olivenolje (viktig at den er kaldpresset, står da på flasken, fås i vanlig dagligvareforr.) om kvelden før du legger deg og kjøp noe som heter vita biosa på helsekosten.... er melkesyrebakterier som er godt for fordøyelsen, står også på at den er anbef for gravide også... jeg skal selv begynne på den på mandag:)

Skrevet

Når barn har forstopplese anbefales alltid eplemost.. d stabiliserer magen. Visst det gjør vondt å gå på do anbefaler jeg herrmoridekrem, som du får kjpt på apoteket.. kjenner selv jeg ofte kan bli sår der nede, da hjelper det utrolig godt med herrmoridekrem..

det hjelper jo også til sorte ringer under øynene:) heh

lykke til...

Skrevet

Jeg kurerte megselv denne gangen ved å ha 2 ss linfrø i yoghurt. Hver dag.

Har aldri opplevd dette før jeg heller (og har 2 svangerskap bak meg). Det er absolutt verdt å forsøke!!!!

det gikk temmelig kjapt også ;)

Skrevet

Hvis det er veldig ille kan du i samråd med lege bruke lactoulose eller feks prøve noe som heter klyx. HUsk at hvis du spiser linfrø eller fiberrikkost er det kjempe viktig å drikke masse vann, hvis ikke får fibrene motsatt virkning;) Og det er jo ikke helt hensikten med det hele:) lykke til:)

Skrevet

Jeg spiser en yogurt med 4-korn blanding og havregryn i hver morgen. Drikker melk og masse vann etterpå. Merker fort hvis jeg kutter ut det en dag.

Er nok slik at for noen funker ikke noen av kjerringrådene, tror jeg. Noen blir bare plaget med dette i svangerskapet. Håper du finner noe som kan passe for deg.

Skrevet

Jeg har vært der selv, og måtte i mitt første svangerskap opereres for hemorroider, så dette er ikke å spøke med! Men her er rådene jeg fikk da, og som jeg prøver å følge nå:

Frukt er alltid bra, men hold deg vekke fra bananer og blåbær. I tillegg er det lurt å redusere melkeprodukter, men ikke kutte dem helt ut...

Lactulose (duphalac) er veldig effektivt når det står på.

Blir det for ille så kan du sette klyster, så får du det ihvertfall ut!

Lykke til :)

Skrevet

Også vært i din situasjon....

Pærer... harde og gode eller lakrisbåter. Det fungerer på meg. Liker ikke svisker eller rosiner, og det stoffet man får på apoteket smaker fy og.... Heldigvis fant jeg noe som både fungerer og smaker godt...

Skrevet

ser du har fått mange gode råd her:-), men tenkte bare å legge til en ting. ser mange annbefaler svisker og linfrø, men da vil jeg anbefalle å legge det i litt vann over natta (kan stå ett par dager) da skal det være mer effektivt. blir litt slimete konsistens, men kan jo blande det i litt youghurt.

er hvertfall det vi bruker på sykehjemmet, og funker veldig bra:-) ellers får man jo kjøpt sviskejuice på butikken.

lykke til!

Skrevet

Jeg fikk råd om å bruke idoform, den er litt sånn "dobbeltvirkende"... Har ikke testa det ut enda, men det skal jeg gjøre :o)

Skrevet

Hey.hatt det samme problemet som deg.Snakket med lege om jeg kunne spise fetaost.da han sa ja,lagde jeg meg salat med masse fetaost.2 pakker.Skal love deg det hjalp,vøtt

Skrevet

Jeg gikk på apoteket og ble anbefalt noe flytende der jeg.... Fortalte at jeg var gravid, slik at de fant noe gravide kunne ta.

Og det hjalp gitt. Men husker ikke hva det heter... Men vet at jeg skal se om jeg finner det samme neste gang jeg får forstoppelse.

Så jeg anbefaller deg rett og slett å ta en tur på apoteket jeg!

Skrevet

Tusen takk for mange lure svar;) Er forsåvidt kurer for denne gang men merker jeg trenger å forebygge ja..får vel spise det ene og det andre fremover jeg da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...