Gå til innhold

Karakterer og penger for det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å gi ungdom penger for gode karakterer? Må innrømme at jeg gjorde det nå til jenta i 8. klasse, men gjør andre det og hvor mye for hvilke karakterer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lenge til jeg får barn i den alderen, så jeg kan bare svare prinsippielt. Jeg synes i utgangspunktet det er feil da jeg mener at god karakter er premie nok.

Skrevet

Jeg vet at noen gjør det, men tror ikek det er så veldig vanlig.

Vi gjør det ikke.

Skrevet

Enig med blond.

Jeg ville prøvd ganske mye før det ble penger for karakterer. Kanskje heller avtale at sommerkarakterene, hvis de er bra (etter avtale), kan gjøre så en ting man ønsker seg kanskje blir tilgjengelig. :)))

Når de er så store at de får karakterer, så er de såpass store at målet kan være litt lengre frem. Dermed må de lære å motivere seg selv på veien, selv om det finnes en godbit i enden av skoleåret.

Skrevet

Mine foreldre har gjort det med min soester paa naa 16 aar. HUn faar en viss sum ved enden av trimesteret hvis karakterene er hoeyre enn saa og saa.

Hun gaar ikke paa norsk skole men faar f.eks en sum for karakter over 90 litt hoeyre hvis snittet er over 94 osv...

I hverdagen faar hun 50 kr for hver gang hun faar over 95 paa vanlige proever ( dvs 6 i norsk skole). Gloseproever ol regnes ikke.

Syns det er greit innenfor en viss grense jeg og det er MANGE 8klassinger som ikke lar seg motivere av selve karakteren, at de da faar gaa paa skolen de vil paa osv. Mange av dem lever i nuet og har lite forhold til det aa tenke paa fremtiden.

Skrevet

Her er til og med noen som får penger om de får alt rett på gloseprøver i fjerde klasse.. tullete spør du meg.. 100 kr for et par gloseprøver..

Men jeg kunne kanskje gitt en sum til jul og sommer for gode karakterer.. da har de lommepenger i ferien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...