Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Tenker på alkohol hver dag, hver kveld... "det kunne vært godt med en øl nå" "Nå synes jeg at jeg fortjener en øl!!" Men.. Jeg prøver mitt beste å IKKE drikke på ukedager, men minst mulig, en gang i uken feks.. Men det har blitt værre i det siste, så bestemte meg for å slutte for en uke siden.. Men, here i am again. Faren har barnet ihelgen, og her sitter jeg og har lyst på en ØL nå!!! Klokken er jo bare 3 liksom?? Åhh.. vil ha:(
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Ring aa... der får du råd og tips...og hjelp (om du trenger det) Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Du er nok det, hvis du i det hele tatt vurderer det. Må du kjempe mot å ikke drikke har du et problem, men den største jobben er jo å innrømme det, så du har jo allerede gjort halve jobben! Nå er det bare å ta seg et tak! :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Du er nok ikke alkoholiker, men liker alkohol. En øl eller litt vin gjør ingen skade. Litt øl og vin hver dag kan også voksne folk leve med. Litt mer enn LITT øl og vin er er dumt hver dag.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Hva er det for et svar?? Det er ikke spesielt lurt med litt øl eller vin hver dag hvis man gjør det fordi man ikke klarer å la være... Lyst på er noen ganger et skalkeskjul, vet du...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Hva slags var det er? Jeg kan da ikke sette diagnose på folk om de er alkoholiker eller ikke på ett par setninger? Like lite som at jeg kan mene noen er dårlig mor på korte innlegg her. Det at man liker alkohol og har lyst på alkohol gjør ikke noen berettiget til diagnose alkoholiker nødvendigvis. Det er mer enn nok folk som vil anbefale å søke hjelp, ta kontakt med AA, og si vedkommende har ett problem. Det er greit det. Min mening er bare at om noen sitter å har lyst på en øl i helgen når hun har barnefri, betyr ikke det at hun er alkoholiker. Når hun ikke klarer å begrense det men drikker mer ukontrollert og på fast basis kan du ha ett alkoholproblem. Min ex, som jeg var sammen med i 7 år, drakk ett glass vin til mat nesten hver kveld. Det hadde han fra sin franske kultur. Han var ikke etter min def alkoholiker. Når vi var på fest med mine norske venner drakk han 2 max 3 glass vin til mat, mine venner ble fort mye mer fulle utover kvelden. Min ex hadde alltid stålkontroll, uten problem. Jeg ville aldri tenkt på han som alkoholiker.
KaMa Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Sitter man og tenker på alkohol hver dag, prøver å ikke drikke, men føler man sprekker når man får lyst på en øl så har man vel et alkoholproblem? Drikker man et glass vin eller en øl hver dag, men ikke føler det som et problem eller noe man tenker på til vanlig så har man ikke et problem. Du ser vel forskjellen her, anonym 20.39? Men jeg er enig i at ingen her inne egentlig kan svare hi på om un er eller ikke er alkoholiker. Selv ville jeg opplevd det som problematisk dersom jeg selv eller den jeg lever med fokuserer på alkohol daglig.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Sjekk b-vitamin nivåene dine. Øltrang kommer av og til av mangel på visse b-vitaminer. Hvor lenge har du hatt det slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå