Gå til innhold

stemmer dette? ang perm og fødsel (samme som bim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble fortalt dette av en bekjent:

av de 54 ukene, er seks forbeholdt far...altså du sitter igjen med 48 uker.

Av de 48 ukene SKAL tre av de være før ungen blir født og du har altså 45 uker igjen uavhengig når ungen er født...føder du to uker over, får du fem uker perm før fødsel, men fortsatt 45 uker etter...føder du to uker før, får du en uke perm før fødsel og 45 uker etter.

Jeg trodde at en fikk 44/54 uker i forhold til termin, uansett når en fødte jeg. (Ikke prematur da, vet det er andre regler der...) men altså, hvis man føder en uke før termin så får men en uke lengere permisjon med ungen liksom, og hvis man føder en uke etter termin så får en uke mindre permisjon med ungen...

Noen som vet 100% sikkert!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er totalt antall permisjonsuker og 3 uker er før TERMIN, føder du to uker på overtid har du i praksis "mistet" to uker sammen med barnet...

Skrevet

Andre veien så mister du "bare" de tre ukene før termin, ikke noenting etter.

Skrevet

Så mener det samme som meg, at 44 el 54 uker er det du får uansett når du føder (ikke prematur). Om du føder 2 uker før termin eller 2 uker etter termin så er det totalt sett 44/54 uker permisjon...?

Skrevet

Nei, ikke helt. Om du føder 2 uker før termin, mister du 2 uker av permisjonen...Men du får ikke ekstra uker selv om du føder etter terminen..

Skrevet

ok, så da stemmer det at du får 45 uker etter fødsel hvis man føder før termin, men ikke hvis en føder etter termin?

Skrevet

Du får 45 uker etter termin, forutsatt at du føder til riktig tid eller senere. Føder du før termin, får du 45 uker fra fødedag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...