lego Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 ble fortalt dette av en bekjent: av de 54 ukene, er seks forbeholdt far...altså du sitter igjen med 48 uker. Av de 48 ukene SKAL tre av de være før ungen blir født og du har altså 45 uker igjen uavhengig når ungen er født...føder du to uker over, får du fem uker perm før fødsel, men fortsatt 45 uker etter...føder du to uker før, får du en uke perm før fødsel og 45 uker etter. Jeg trodde at en fikk 44/54 uker i forhold til termin, uansett når en fødte jeg. (Ikke prematur da, vet det er andre regler der...) men altså, hvis man føder en uke før termin så får men en uke lengere permisjon med ungen liksom, og hvis man føder en uke etter termin så får en uke mindre permisjon med ungen... Noen som vet 100% sikkert!?
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Jeg vet 100% sikkert, siden jeg tre av fire ganger har gått over termin, at man ikke får igjen ukene man går på overtid. Du mister jo også uker om du ikke rekker å ha 3 uker før babyen kommer. Altså satser jeg på akkurat tremindatoen denne gangen
lego Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2009 Ok, så da får man 45 uker etter fødsel KUN om man føder før termin da (ikke prematur)... Da satser vi på å føde til termin.
Yarn Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Jepp, stemmer det. Det er med utgangspunkt i termindatoen. Så det "lønner" seg å få på datoen gitt, ellers "mister man uker" uansett. Det kjipeste er jo å miste uker sammen med barnet fordi man må gå på overtid, synes jeg da,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå