Strangers out of Blue Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Hei En venninne av meg (23 uker på vei på tirsdag) og kjæresten skulle egentlig reise til Sør-Amerika i dag. De hadde bestilt og betalt reisen, men sjekket i siste liten om det fantes noen farer ved å reise så langt i hennes "tilstand". Det var det.. Fare for prematur fødsel etc. De avbestilte selvfølgelig turen, men nå sliter de.. De får nemlig ikke pengene tilbake. Hva gjør de nå??? Det var visst ikke så lett som de hadde trodd.. Er det noen instans man kan kontakte for å få hjelp?? Det er nesten 15 000,- det dreier seg om...
Mamma_til_isabella Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Få henne til å dra til legen sin og få en legen til å skrive hun ikke kunne dra så er det bare å sende det inn til forsikringen som dekker det.(Om de har reiseforsikring)ellers tror jeg det blir veldig vanskelig....
CAT77 Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Hei! Så vidt jeg forstår deg riktig er det ikke noe "akutt" ved hennes situasjon og jeg tror nok derfor de må regne med å dekke dette tapet selv. Dette var noe de selv burde ha sjekket tidligere. Men hvis hun har blitt dårlig nå plutselig og har en legeerklæring på dette kan de nok få det dekket gjennom en avbestillingsforsikring. Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være farlig å reise såpass lenge før fødsel så fremt det ikke er noe spesielt med hennes situasjon...!
Hilsen Aud Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Hei Jeg jobber i "bransjen" og slik jeg forstår det du beskriver så kan de nok ikke regne med å få noe dekket. En avbestillingsbeskyttelse er til for å dekke akutte ting og ting som man ikke var kjent med da man bestilte reisen. Mulig de bestilte reisen før hun var gravid, men da kommer det inn et vilkår som sier at man må gi beskjed med en gang man er klar over at man ikke kan reise. Jeg ville ikke refundert med de opplysningene du gir over i alle fall, men mulig det er flere sider ved saken jeg ikke kjenner til.
Mamma_til_isabella Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Har man en grei lege som kan skrive han ikke råder til å reise skal ikke det være noe problem å få dekket det gjennom forsikring. Er jo nettopp derfor man har forsikring
emmy99 Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Vi skulle til syden sist jeg var gravid..fikk akutt bekkenlåsning å forbud mot å sitte i fly i mange timer.. Vi fikk ikke pengene tilbake selv om jeg hadde skriv bade fra lege og Napapat..reiseforsikringen la til grunnlag at jeg viste når jeg bestillte reisen at jeg var gravid å at jeg da måtte tenkt på at noe kunne dukke opp som forhindret reisen.. Hadde jeg vært din venninne ville jeg prøvd meg på en annen unnskyldning enn graviditet og risiko ved det..
Strangers out of Blue Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2009 De visste at hun var gravid da de bestilte, så det er antageligvis bare mangel på kunnskap i forhold til hva man bør passe på når det dreier seg om så lange reiser.. Uvitenhet koster, dessverre, men når man ikke vet at det er noe man burde vite - så blir det vanskelig å sjekke om det er ting man burde visst.. Den var dyp! Takk for bransjesvar. Jeg bringer det videre til venninnen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå