Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Det er mange (ikke bare alenemødre!) som svindler NAV "litt", dvs lar være å oppgi at de har fått ny samboer, er blitt sammen med barnefar igjen, jobber mer enn de oppgir osv. I fjor oppdager de slik avinder for 155 millioner kroner, og det er nok bare toppen av isberget. Tenk hvor mange nye barnehager man kunne bygget for summen, elle rpusset om de som er? Eller man kunne økt engangsstønaden? Eller gitt alle rett til å få full lønnsdekning i foreldrepermisjonen? Osv osv...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Eller tenk om man hadde delt disse millionene likt på alle som bor i Norge! Det hadde blitt over 30kr pr person. Eller tenk om man hadde brukt hele summen på stortingspensjoner? Bygget 10 km motorvei? Støttet Bill Clintons fredssenter? Ja det er mye politikerene kan velge å bruke 155 millioner på. Så svindlere: Skjerp dere!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Eller sørget for at de som virkelig trenger det får en ekstra slant til jul, eller for at aleneforsørgere som virkelig ER alene kansje får noen hundre til i mnd sånn at poden slipper å gå i tøy som kun er kjøpt på fretex. Det er mange muligheter. Svindel er svindel uansett, og er det bare litt ille risikerer man å bli bura inne. Er det virkelig verdt det?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Antar at du "anonym" som prøver å bagatellisere er en av disse svindlerne. Skjerp deg! Det er IKKE greit at du svindler NAV, for da tar du pengene som jeg, og mange andre hardtarbeidende har betalt i skatt, mens du kronglet deg rundt i systemet og forsøkte å finne flere måter å lure systemet på. De som har rett på pengene skal ha dem, og de som jukser skulle vært kjølhalt! Jeg blir rasende når jeg tenker på dere som svindler, så du bør bare ikke være noen jeg kjenner... Jeg hadde angitt deg på flekken!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Nei, jeg er IKKE en av disse som svindler litt. Jeg er ganske enkelt lei av alle disse som tar for gitt at hvis politikerene hadde hatt noen hundre millioner mer tilgjengelig, så hadde de brukt dem på gode formål som f.eks. bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå