Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Er det status å være spl i vikarbyrå? Eller ikke? De tjener bedre ja. Andre ting for og imot? Kvaliteten? Kompetansen?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Hvorfor i all verden bry seg om status? Det viktigste er vel at man bidrar til samfunnet ved å jobbe?!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Kvaliteten blir dårligere da vikaren ikke har kjennskap til pasienter og arbeidssted. Særlig tungvint i hjemmesykepleien, de finner ikke frem, vet ikke hva bruker ønsker\trenger hjelp til. Forveksling av medesiner, gjør ikke det de skal. Blir mye mer jobb på de faste som må gå etter og rydde opp i rotet.
Miss Misantrop Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Hvem bryr seg?? Det er kjempe godt betalt og du kan le hele veien til banken.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har jobbet som sykepleier i vikarbyrå, og syntes det var pyton. Aldri vite hvor du skal eller hva du skal. Som en over her sier, finner ikke fram og det blir dårlig kvalitet på arbeidet. Får en liste over 35 mennesker du skal inn til i løpet av en vakt, aner ikke hvor de bor, og "bruksanvisningen" står på arbeidslisten. Kan risikere å komme inn til en pasient uten språk, benskjør, lam. Uten å få vite det i forkant. Jeg jobbet ikke lenge for å si det slik, hva er 20 000 ekstra i året (jeg fikk ikke mer), når du føler du gjør en drittjobb hver dag? Og aldri ha arbeidskolleger. Får høre huff og stønn fra både pasienter og ansatte: er det en ny en i dag igjen...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Jeg er vikarsykepleier, men har også har jobbet som vanlig sykepleier lenge. Jeg trives veldig godt nå og synes selv jeg tjener bra. Jeg synes heller ikke det er så ustabilt. Er man en nogenlunde ålreit person og gjør en ok jobb blir man raskt spurt tilbake. Jeg har bare jobbet på 3 forskjellige avdelinger og kjenner alle tre avdelingene, og de ansatte, veldig godt. Jobber så mye jeg vil, og når jeg vil. Kan ta meg ferie når jeg vil og jobbe mer i perioder hvor jeg trenger mer penger. Aner ikke om det er lav eller høy status yrke. Er iallefall fornøyd og da har det lite å si:-)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Hvem bryr seg om status? Jeg synes vikarsykepleiere er veldig flinke jeg ofte... de fleste der jeg jobber er svensker
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Statusen har jeg ikke peil på... vet bare at karrieresentere går ut og sier at det er lurt å jobbe i vikarbyrå de første par årene etter utdanning... er bra både på cven og for seg selv at man har jobbet på litt ulike steder:) Angående kvalitet og kompetanse skal jeg ikke uttale meg om... men på en cv ser det i hvert fall ikke dårlig ut
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Jobber hos nursepartner og tjener over de sykepleierne som jobber i vanlig turnus på sykehus, sykehjem. For meg er dette en god løsning, på sommeren bruker jeg ta jobb i f.eks Sverige også er hele familien med og har ferie og jeg jobber litt ved siden av. Føler bare jeg får større fleksibilitet i min jobb, men ikke noe større status!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå