Gå til innhold

Hva er ditt beste tips for rengjøring av stekeovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det må være det verste jeg vet, å rengjøre den, så jeg vil gjerne ha tips for å gjøre det best og enklest mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sett inn en ildfast form med litt salmiakk i og la det fordampe :-) da går det lekende lett å vaske den etterpå ;-)

Skrevet

Da skal man altså ha ovnen på?

Skrevet

Ja, ha ovnen på sånn ca 100 grader :-) og la all salmiakken fordampe, da løsner alt av fett og driiit i ovnen :-) også lar du ovnen avkjøle seg så du ikke brenner deg før du vasker der..

Skrevet

Det skal jeg prøve, har grua meg lenge nå til å ta fatt på ovnen :-.)

Skrevet

Høres jo fantastisk ut! :) Må prøves! Takk for tips :)

Skrevet

Dere må slenge oppi en god slump salmiakk altså, ikke et par dråper liksom ;-) også må det få fordampet seg heelt vekk fra formen, så tar litt tid å vente på at det blir fordampet.. Men da blir det myyye enklere, slipper liksom sånn masse skrubbing :-)

Lykke til med å vaske ut ovnen ;-)

Skrevet

Får ta det neste helg, men jeg gleder meg til å få den ren nå ;) Hadde planer om å ta den i dag, men skal bruke den til middagslaging nå så ble ikke tid til noe mer enn en rask rengjøring.

Skrevet

Ja, er lurt å ha litt tid til å la det stå i ovnen når man først setter igang

:-)

Skrevet

SVIGERMOR :)

Hun skurer ovnen hver gang hun er her. Har ikke vasket den selv på 6 år nå :-)

Skrevet

stjernestøv<3bella:

høres jo megasmart ut, men kor mye salmiakk og vann? blandingsforhold? lukter sterkt det så kansje ikke så smart å gjøre det når sønnen på 1 år er hjemme her....

vet du om det tar disse små "fregnene" også av fastbrent fett, brune flekker??

Skrevet

Samboeren. Av en eller annen grunn ble det hans jobb her i huset. men skal absolutt fortele han om salmiaken

Skrevet

Hehe, kanskje jeg skal sponse svigermor en flytur hit om ikke så lenge da ;)

Skrevet

jiff ovnsrens, jeg har kjøpt det på felleskjøpet. også lekende lett rengjøring. gjøres på stort sett samme måte som det med salmiakk .vanlig ovnsrens på butikk er udugelig.

Skrevet

Neste gang; kjøp en ovn med pyrolyse :o)

Har ikke skuret ovn på 8 år jeg.

Skrevet

Mr. Muscle (eller hvordan det nå skrives..!!!) Spray på og la det virke. Eneste vaskeprodukt som virkelig er "spray på og tørk av!" Ev spray flere ganger, men ingen skrubbings trengst!!

...Og der ble jeg på minnet om min møkkete stekeovn..... Tror det må være pizza-ost som hopper rundt i stekevarmen!!

Skrevet

me.muscle ja! er bare å spraye på. la det ligge over natta. trenger ikke å skrubbe en gang. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...