velsignet med to Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Tror det må være det verste jeg vet, å rengjøre den, så jeg vil gjerne ha tips for å gjøre det best og enklest mulig?
stjernestøv<3bella Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 sett inn en ildfast form med litt salmiakk i og la det fordampe :-) da går det lekende lett å vaske den etterpå ;-)
stjernestøv<3bella Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Ja, ha ovnen på sånn ca 100 grader :-) og la all salmiakken fordampe, da løsner alt av fett og driiit i ovnen :-) også lar du ovnen avkjøle seg så du ikke brenner deg før du vasker der..
petite fleur Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Det skal jeg prøve, har grua meg lenge nå til å ta fatt på ovnen :-.)
velsignet med to Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2009 Høres jo fantastisk ut! Må prøves! Takk for tips
stjernestøv<3bella Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Dere må slenge oppi en god slump salmiakk altså, ikke et par dråper liksom ;-) også må det få fordampet seg heelt vekk fra formen, så tar litt tid å vente på at det blir fordampet.. Men da blir det myyye enklere, slipper liksom sånn masse skrubbing :-) Lykke til med å vaske ut ovnen ;-)
velsignet med to Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2009 Får ta det neste helg, men jeg gleder meg til å få den ren nå Hadde planer om å ta den i dag, men skal bruke den til middagslaging nå så ble ikke tid til noe mer enn en rask rengjøring.
stjernestøv<3bella Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 Ja, er lurt å ha litt tid til å la det stå i ovnen når man først setter igang :-)
Joikaboll@ Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 SVIGERMOR Hun skurer ovnen hver gang hun er her. Har ikke vasket den selv på 6 år nå :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 stjernestøv<3bella: høres jo megasmart ut, men kor mye salmiakk og vann? blandingsforhold? lukter sterkt det så kansje ikke så smart å gjøre det når sønnen på 1 år er hjemme her.... vet du om det tar disse små "fregnene" også av fastbrent fett, brune flekker??
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Samboeren. Av en eller annen grunn ble det hans jobb her i huset. men skal absolutt fortele han om salmiaken
velsignet med to Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2009 Hehe, kanskje jeg skal sponse svigermor en flytur hit om ikke så lenge da
velandre Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 jiff ovnsrens, jeg har kjøpt det på felleskjøpet. også lekende lett rengjøring. gjøres på stort sett samme måte som det med salmiakk .vanlig ovnsrens på butikk er udugelig.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 Neste gang; kjøp en ovn med pyrolyse ) Har ikke skuret ovn på 8 år jeg.
Bettybu Skrevet 1. februar 2009 #16 Skrevet 1. februar 2009 Mr. Muscle (eller hvordan det nå skrives..!!!) Spray på og la det virke. Eneste vaskeprodukt som virkelig er "spray på og tørk av!" Ev spray flere ganger, men ingen skrubbings trengst!! ...Og der ble jeg på minnet om min møkkete stekeovn..... Tror det må være pizza-ost som hopper rundt i stekevarmen!!
AnTiLoPeSvIn Skrevet 1. februar 2009 #17 Skrevet 1. februar 2009 me.muscle ja! er bare å spraye på. la det ligge over natta. trenger ikke å skrubbe en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå