Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan fungerer denne "tellemåten".. altså nå er jeg 36+5 i dag, på tirsdag blir jeg 37 uker på vei... altså babyen er klar.. men da igjen så har jeg termin 5 mars, og 5 uker igjen på kalenderen.. jeg går ut i permisjon om 2 uker. og da er det 3 uker igjen til termin:) men hvordan i huleste kan det gå seg til :S:S:S:S noen andre som vet litt mer om dette? håper noen kan forklare det til meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har termin 5. mars så er du 35+5 i dag og inni din 36 uke.

Hvis det står her på bim at du er i uke 36 så betyr det at du er 35+ x antall dager.

Står det at du er i uke 37 er du 36+ x antall dager.

Uansett så regna jeg ut at du er 35+5 og ikke 36+5 så da stemmer det vel med ukene?

Og husk at det bare er 28 dager i februar:)

Skrevet

hei..

ja der er forvirrenes detta..

for når du er 36+5 betyr det at du er ferdig med uke 36 og begynt på uke 37, så 5 dager i uke 37... eg er ikke så lett til å forklare eg da når eg skal skrive det .. :(

så man skriver de ukene man er ferdig med. så på tirsdag begynner du på uke 38...

blei du klokere no ??

Skrevet

ååååååh:D da forstår jeg:D haha... okeeey.. takk for svaar:D men nedtur da... haha...

Skrevet

Jeg har termin 4.mars og kan jo forklare hvordan "regnestykket" ser ut for min del, så er det jo bare å legge på 1 ekstra dag for deg...

Et svangerskap er jo totalt på 40+2 (40 uker og 2 dager, sånn som de regner det her på BIM). Jeg er i dag 35+6, altså i min 36.uke. Bytter altså uke på mandager, men har termin på en onsdag (de +2 dagene). Jeg går ut i permisjon onsdag 11.februar, nøyaktig 3 uker før termin. Jeg er da 37+2.

Slik som jeg forstår det regner du at du er 1 uke for langt på vei... Du er i dag i din 36.uke, men det vil si "bare" 35 uker + 5 dager på vei. Når du er i din 36.uke er du altså ikke 36+x, men 35+x. På tirsdag er du altså 36 fullgåtte uker (36+0), men du går da inn i din 37.uke. Ble du noe klokere nå?

Ikke meningen å "sette deg tilbake" (er kjipt når man liksom har talt seg fremover...), men da skal i alle fall regnestykket gå opp for din del også :) Lykke til videre med nedtellingen... det begynner å nærme seg for oss med mars-babyer nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...