Gjest Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 hvordan fungerer denne "tellemåten".. altså nå er jeg 36+5 i dag, på tirsdag blir jeg 37 uker på vei... altså babyen er klar.. men da igjen så har jeg termin 5 mars, og 5 uker igjen på kalenderen.. jeg går ut i permisjon om 2 uker. og da er det 3 uker igjen til termin:) men hvordan i huleste kan det gå seg til :S:S:S:S noen andre som vet litt mer om dette? håper noen kan forklare det til meg:)
Plutselig_gravid Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Hvis du har termin 5. mars så er du 35+5 i dag og inni din 36 uke. Hvis det står her på bim at du er i uke 36 så betyr det at du er 35+ x antall dager. Står det at du er i uke 37 er du 36+ x antall dager. Uansett så regna jeg ut at du er 35+5 og ikke 36+5 så da stemmer det vel med ukene? Og husk at det bare er 28 dager i februar:)
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 hei.. ja der er forvirrenes detta.. for når du er 36+5 betyr det at du er ferdig med uke 36 og begynt på uke 37, så 5 dager i uke 37... eg er ikke så lett til å forklare eg da når eg skal skrive det .. så man skriver de ukene man er ferdig med. så på tirsdag begynner du på uke 38... blei du klokere no ??
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 ååååååh:D da forstår jeg:D haha... okeeey.. takk for svaar:D men nedtur da... haha...
Smock Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har termin 4.mars og kan jo forklare hvordan "regnestykket" ser ut for min del, så er det jo bare å legge på 1 ekstra dag for deg... Et svangerskap er jo totalt på 40+2 (40 uker og 2 dager, sånn som de regner det her på BIM). Jeg er i dag 35+6, altså i min 36.uke. Bytter altså uke på mandager, men har termin på en onsdag (de +2 dagene). Jeg går ut i permisjon onsdag 11.februar, nøyaktig 3 uker før termin. Jeg er da 37+2. Slik som jeg forstår det regner du at du er 1 uke for langt på vei... Du er i dag i din 36.uke, men det vil si "bare" 35 uker + 5 dager på vei. Når du er i din 36.uke er du altså ikke 36+x, men 35+x. På tirsdag er du altså 36 fullgåtte uker (36+0), men du går da inn i din 37.uke. Ble du noe klokere nå? Ikke meningen å "sette deg tilbake" (er kjipt når man liksom har talt seg fremover...), men da skal i alle fall regnestykket gå opp for din del også Lykke til videre med nedtellingen... det begynner å nærme seg for oss med mars-babyer nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå