tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Lillesnupp ble bare verre og verre av forkjølelsen, så onsdagskveld ble vi innlagt på nyfødt intensiv....hun var umulig å vekke og var kjempeslapp. Fikk mat i sonde og pustehjelp i 2 døgn, og nå idag fikk vi komme hjem. Veldig godt å komme hjem, men jeg er så redd for at det skal skje igjen... evnt at hun skal bli verre igjen nå.... Andre med erfaringer for å roe ned en engstelig mamma?? Var ikke RS-virus....bare en kraftig forkjølelse...
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Uff, vet akkurat hvordan du har det! Vi ble innlagt med minstemann da han var 13 dager gammel! Det er nesten to uker siden nå. De mistenkte rs virus men det var ikke det. Hadde bronkiolitt som kom av et forkjølelses virus. Vi lå inne i 3 døgn. Han fikk medisin på forstøver, saltvann og racemisk adrenalin. Det som var mest ekkelt var at han hadde mye tykt slim. Dette satte seg som propper i halsen og flere ganger ble han blå før han greide å kaste opp! Utrolig ekkel opplevelse. Nå har vi som sagt vært hjemme en stund og han begynner å komme seg. Han var langt i fra bra når vi dro hjem, men han blir gradvis bedre. det som bekymrer meg mest er at legen sa at det kunne gå 3 mnd før de ble friske! God bedring til lillesnuppa di:)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2009 Ja det var bronkiolitt de kalte det for... hun var mest sannsynlig smitta av storesøs som går i barnehage (men hun fikk det bare som en vanlig forkjølelse) Alma fikk også samme medisiner, men hun måtte ligge på CPAP fra torsdag morgen til natt til lørdag. Men så bedret det seg raskt, nesten så raskt at jeg ikke kan tro det... Var det sånn for dere og? Hun har ganske mye slim, men hoster det greit opp, også bruker vi saltvannspray og nesesuger i nesen innimellom. Jeg tror Alma var på sitt aller verste da vi kom inn, kanskje derfor hun er bedret så kjapt.... Legen som skrev oss ut av sykehuset idag, ei dame som tok oss veldig alvorlig og virket supernøye med undersøkelsene, sa at det ville nok ta en uke eller to med hosting og litt tett nese før hun var helt frisk. Så vi får håpe at din lillegutt er på goood bedring:) Sov han litt mer enn "vanlig" de første dagene? (Vanskelig å vite når de er så små, hver dag er jo forskjellig....)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 dytter denne litt. andre m erfaringer??
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Litt treg med å svare, har vært uten nett noen dager. Gutten min var ganske dårlig den første uken hjemme, men så ble det gradvis bedre. Vi gjorde det samme som dere med saltvann og nesesuger. Nå er det bare en sjelden gang vi må bruke saltvann. Han hoster fortsatt litt, men har mye mindre slim. ja, selv om han bare var 13 dager når han ble syk, følte jeg at han sov mer enn vanlig. Han orket ikke åpne øynene når han fikk mat engang! Uff ikke kjekt med syke barn, glad han er bedre. Hvordan går det med jenten din da?
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Vår lille gutt ble innlagt med høy feber når han var 3 uker. De visste ikke hva som var galt, så han fikk spebarnsdrypp og antibiotika intravernøst i tilfelle. Dette hjalp ikke. Han var ikke forkjølt, men rar i fargen, oppblåst og veldig dårlig form. Var gjennom veldig mange undersøkelser, blodprøver, ultralyd og røntgen. Men fant ikke noe, så da ble det virus de regnet med det var. Vi ble inne i 8 dager, da var den verste feberen gidd seg. Men han hadde feber av og på i over 1 mnd etterpå. Og har hatt litt lett for feber og forkjølelser etterpå. Nå er hen 5,5mnd og ar akkurat hatt en ny antibiotika kur. Men ellers fin form:) Regner med det er storesøster som drar med seg mye rart fra barnehagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå