Gå til innhold

nå MÅ jeg slutte å amme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er 1,5 år og fryktelig glad i pupp..i natt ammet jeg 3 ganger..jeg vet at det er min feil men så er jeg alenemor og har en veeeldig bestemt liten gutt..gruer meg, han kommer til å väre såååå sint!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du høre en solskinnshistorie?

Jenta mi ble nattammet helt til nå for tre uker uker siden. Hun er 20 mnd og veldig glad i puppen sin og veldig bestemt slik som din:) Jeg tok rett og slett en prat med henne jeg. Snakket litt løst om det en stund og tok oss god tid med forberedelsene. Vi snakket mye om babyer og om at babyer fikk pupp om natta mens store jenter måtte sove og kunne derfor bare få om kvelden og om morgenen etter at lyset var slått på. Det har gått overraskende bra. Jeg har prøvd å avvenne henne med nattpupp tidligere men da har hun blitt helt hysterisk, men nå var hun tydelig stor nok til å godta det. Jeg har latt henne få vann og kos så mye hun vil hvis hun våkner, men sagt rolig at hun må sove og at puppen må vente til det er dagen. Hun har sutret litt og klenget endel de første nettene (samsover), men de siste nettene har hun sovet helt rundt:)

Helt uten tvang og styr:) Jeg hadde aldri trodd at det skulle gå såpass bra altså!

Du må ikke tenke at det er feil, det er kanskje litt slitsomt, men det er ingenting feil med å la en liten gutt få den kosen og nærheten han trenger. Du trenger ikke tenke på at andre har sine fast bestemte tanker om at babyen skal sove hele natta gjennom fra den er halvåret. Det er ikke alle babyer som gjør det og det er ingenting å skamme seg over! Følg instinktene dine.

Skrevet

takk for et fint innlegg:)

jeg hadde gjerne ammet til han blir 2 år men denne amminga på natta sliter meg ut..

og han har värt forkjölet en stund nå og er så sutrete og går etter meg hele tiden når vi er hjemme og skal ha pupp hver time..

det blir litt for mye..syns også at det er kos..om han er lei seg så er pupp god å ha..

han forstår når jeg sier nei..men da blir han så hysterisk..skal pröve å ta det litt forsiktig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...