Gå til innhold

Hva er disse "menssmertene" for noe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangsfødende, uke 29 nå, her.

Jeg plages med en del sterke "menssmerter". (Må bare si at det som faktisk ER menssmerter hos meg,er ganske jævlige,bare så det er sagt)

Og jeg lurer på hva det er?

Av og til gjør det vondt i en slags strekk ved siden av navelen. OG av og til gjør det vondt i "dernede". Hva skjer egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok ein form for kynnere el tegn på at noe skjer der nede.... nevn det for jordmor neste gang du er der..... Jeg har hatt det selv men bare den siste uka nesten, men har termin i dag da.....

Skrevet

at det er vondt der nede er vel pga hodet til baby rører på seg...selv om hodet får mindre plass:)

Skrevet

Har nok med at baby er større og større. Kan være begynnende modning, men siden du er så 'tidlig' ennå så tror jeg ikke det er så effektive mensemurringe- de som skal føre til modning og vannavgang... syns også du skal snakke med jordmor neste gang.

Skrevet

Jeg var plaget med det samme i nøyaktig samme uke. Jordmor sa til meg at det kunne være tegn på modning, men at det kunne også være kynnere. Hos meg ga disse mensmurringene seg, men er nå kommet tilbake. Er straks 36 uker jeg da. Men har hatt mye kynnere helt siden rundt uke 27.

Skrevet

Hei Marielle23!

Jeg er i uke 29 også, og sliter med det samme. Det kommer som en slags mageknipe for meg, og i natt har jeg vært våken pga dette. Sovnet ikke før v åttetiden... Håper dette kan gå over? Utrolig slitsomt...

Har mareritt om at hodet skal feste seg og at det vedvarer til han kommer ut...

Skrevet

hei:)

hadde mye av de plagene selv, da jeg spurte jordmor om hva det kunne være, svart hun at livmoren vokser. den strekker litt på seg. livmoren er størst når man er i uke 36, så den skal bli en god del større, og det kan gjøre virkelig vondt!! selv måtte jeg legge meg ned og holde pusten noen ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...