Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Når dattera mi skal i barnehagen sender jeg med en sekk med skift, matpakke og tøfler. Men til alt av vintertøy og ekstra sko o.l. har vi en ekstra gym-bag ved siden av. Jeg synes den er så upraktisk og liten, så da lurer jeg på hvordan dere gjør det? Hva slags bager/sekker har dere?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 En sekk med ekstra innetøy, bringes frem og tilbake ved behov og alltid hjem i helgen. Har en kurv på plassen hennes som alltid har et minimum av skiftetøy i. Tas ikke med hjem i helgen. Utetøy tar vi under armen, sko og støvler i pose i sekken med skiftetøyet i. I gangen har hun enda en kurv med regndress, luer, votter og andre ute-småklær.
*vips* Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Skift har jeg liggende i bhg, innesko ligger i bhg, og matpakke har kun hsn ene med 2 ganger i uka, når de skal på tur. Ellers får de alt av mat i bhg. Vinterdressene ligger også i bhg, så lenge jeg ikke vet at vi har planer på ettermiddgen og de skal brukes selvfølgelig. Da tar jeg bare det med i en pose rett og slett... Fleece/ ull tøy liggger også bare i bhg, men gjør samme som med dressen om det trengs...
Honningmelon Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Har sekker til de hvor de ligger skift og ull/fleece. Sekken taes med hjem etter behov. Matpakke har vi ikke med da de får all maten i bhg. Dressene henger i bhg, men taes med hjem på fredager og ellers når det trengs. Sekkene taes også med hjem på fredager.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Jeg tar nesten ingenting med frem og tilbake. Hun har skiftetøy, sandaler, votter, utedress og regndress i bhg. Så det som tas med hjem er det som må vaskes og da tas nytt tilbake. Det hender jeg tar utedressen hjem i helgene, men jeg har en ekstra hjemme også. Ellers går hun i de skoene og den lua som hun bruker ute i bhg. Vi har derfor bare en sånn barne-bergans-sekk til å frakte mat i og evt skiftetøy.
mamman til to gutter Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Har kun en liten sekk med matpakke med frem og tilbake. Alt av uteklær og skifteklær ligger i barnehagen hele uka. Tar selvfølgelig med møkkete klær hjem i løpet av uka, men det er sjeldent mer enn at det får plass i den lille sekken. I helgen har jeg med utetøyet hjem og da bruker jeg et kiwinett i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå