Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Svigermor og mine barns bestemor er så skarp i kommentarene sine fra tid til annen. Her om dagen såret hun meg virkelig! Hun har to barn. Barna til hennes andre barn er tydelig hennes store favoritter. Jeg har alltid hatt en opplevelse av at vårt eldste barn aldri har hatt noen stor stjerne hos henne. Hun behandler de ikke veldig ulikt, men det går på hvem hun oppsøker og hvordan hun omtaler dem. Nå har vi fått ett nytt barn. Dette er av motsatt kjønn som sitt søsken men av samme som søskenbarna. Dette barnet er det mest fantastiske hun har opplevd. Vår nye baby er så utrolig sjarmerende, vakker, nydelig osv osv. Og som veslebabyen ligner søskenbarna sine!!!! Det er jo veldig koselig at hun syns det. Men jeg synes hun kunne spart seg for kommentaren hun kom med her forleden: Vårt eldste barn hadde som baby et helt spesielt blikk. Det var så du ble helt redd når h*n så på deg. Til og med kollegene hennes har kommentert øynene på denne babyen! Så du virkelig ikke det selv!?! sa hun til meg. Jeg gjorde ikke det den gangen og jeg gjør i grunnen ikke det nå heller! Jeg synes babyen min den gangen var helt perfekt og ikke at det var noe skremmende ved øynene og blikket overhodet! Jeg kjenner jeg blir så såret! Er dette grunnen til at vårt eldste barn faller utenfor hos bestemor? Er h*n ikke vakker nok? Jeg er ikke flink til å ta igjen når noen sier sårende ting til meg. Jeg synes det er så vondt å bli "hakka på" og "kritisert" at jeg ikke selv ønsker å "svare med samme mynt" eller å ta igjen på noen måte. Feig er jeg nok også. Svigermor er en sterk personlighet, hun har mange positive sider også. Jeg kommer relativt godt ut av det med henne utad, men kjenner at kommentarene hennes sårer meg veldig! Noe nært forhold har vi ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Jeg skjønner veldig godt at det er sårende. Hva sier mannen din til dette da? Skal det bli noen slutt på det, bør svigermor få vite at hun har såret deg, og at du føler hun mener at det eldste barnet ditt ikke er bra nok, fordi det ikke er vakkert nok for henne. Det kan nemlig hende at hun er veldig korttenkt og ikke har ment det sånn, eller at hun rett og slett ikke skjønner at hun har såret deg. Ikke alle reflekterer over hva de sier, nemlig. Den eneste måten å prøve å rette opp i dette, er å snakke med henne om det. Gjerne sammen med din mann, for støttens del.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 En liker da ikke alle barn like godt. Det gjør da ikke du heller. Noen får en mer følelser for, andre mindre, uansett om det er barnebarn eller ikke. Men en trenger jo ikke å vise det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå